Menu główne
Portal dla rodziców...
 

Ćwiczenia w ciąży – ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

Przygotuj miękki koc i małą poduszkę. Zdejmij buty, włóż luźne i wygodne ubranie. Otwórz okno, aby móc oddychać świeżym powietrzem. Odpręż się  i ćwicz...

 

cwiczenia-dla-kobiet-w-ciazy-550x350

 

Ćwiczenia oddechowe i relaksujące

  • Oddychanie brzuchem
    Połóż się wygodnie na plecach,  głowę połóż na małej  poduszce, a ręce na brzuchu. Zegnij nogi w kolanach. Zamknij oczy i skup się na technice oddychania. Wdychaj przez nos tak dużo powietrza jak tylko potrafisz, a następnie powoli wydychaj je ustami. Powtórz powolne i głębokie wdechy i wydechy mniej więcej 6 razy. Rytm Twojego serca będzie spokojny i regularny.
    Stosowanie takich oddechów podczas porodu pomoże Ci znieść ból.
  • Oddychanie obojczykowe
    Leżąc w takiej samej pozycji jak poprzednio prawą dłonią luźno obejmij szyję. Wdychaj i wydychaj powietrze przez otwarte usta. Rób to szybko, płytko i równomiernie. 
    To 'ziajanie' przyda Ci się w tej fazie porodu w której będziesz musiała jeszcze powstrzymać się od parcia.
  • Oddychanie klatką piersiową
    Dalej leżąc na plecach połóż dłonie na klatce piersiowej. Wdychaj powietrze głęboko przez nos, poczujesz jak klatka piersiowa rozciąga się. Na moment powstrzymaj powietrze, a następnie wypuść je głośno przez usta.
    Ta technika oddychania pomaga podczas fazy wydalania, w przerwach między skurczami.
  • Pozycja relaksująca
    Połóż się na prawym boku. Jedną nogę wysuń do przodu. Następnie prawą rękę, którą do tej pory podpierałaś głowę ułóż za plecami., a dłoń lewej ręki na wysokości twarzy. Spróbuj całkowicie się odprężyć. Zamknij oczy i oddychaj spokojnie i równomiernie.


Ćwiczenia oddechowe są dla kobiet w ciąży niezwykle istotne. Dzięki nim poród jest zdecydowanie łatwiejszy.

Zdjęcie: Fotolia fot by © Hannes Eichinger


Katarzyna Michniewska

Google Plus

Miłośniczka kotów, kuchni azjatyckiej i drinków z parasolką. Uzależniona od cappuccino i ciastek z kremem kobieta przed trzydziestką. Optymistka wierząca, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Pełna energii gaduła o wielu obliczach. Prywatnie matka swojego syna, żona swojego męża, wie...

Komentarze  

#2 PatrycjaS 2014-09-02 14:39
Ja ćwiczyłam chwilkę tylko. Jak dla mnie joga w ciąży za delikatna jest, szukałam czegoś co mnie choć trochę zmęczy, zmieniłam na pilates i ten był super. Ale ja ogólnie aktywna jestem. Tak czy siak polecam spróbować
Cytuj
#1 Polinna 2014-08-25 21:10
Ćwiczyła któraś z was jogę w ciąży?
Cytuj

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

logo

Porady dla rodziców - od planowania rodziny do wychowania dzieci. Ponadto zdrowie i uroda, rodzinne forum i strefa specjalnie dla taty - to wszystko znajdziesz w portalu parentingowym Dzidziusiowo.

Portal parentingowy Dzidziusiowo.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastąpią profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych zawartych w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Właściciel serwisu nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w serwisie Dzidziusiowo.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie oraz rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione.