Joga w ciąży

W ostatnim czasie coraz częściej można się spotkać z jogą dla kobiet w ciąży. Wiele przyszłych mam jeszcze nie wie lub nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, co takie ćwiczenia mogą im dać. A szkoda, gdyż joga w ciąży jest również świetnym przygotowaniem do porodu.


joga-w-ciazy-550x350

 

Ćwiczenia proponowane kobietom w ciąży wpływają pozytywnie nie tylko na rozciągnięcie mięśni, ale również na wiele innych aspektów związanych z okresem ciąży i porodu.
 

Na co wpływa joga w ciąży?

 

Pozycjonowanie dziecka – niektóre asany jogi np. kot, pomagają dziecku w przyjęciu odpowiedniego ułożenia do porodu. Pozycja kota świetnie się sprawdza również podczas porodu, gdyż łagodzi bóle krzyża.

 

Medytacja – joga w ciąży to nie tylko ćwiczenia, ale również nauka wyciszenia i relaksacji. Poznanie tych technik z pewnością przyda się podczas porodu. Co więcej jest to doskonały sposób na zmniejszenie stresu dnia codziennego, uspokojenie się oraz rozluźnienie, a taki stan wpływa pozytywnie zarówno na przyszłą mamę jak i maluszka.

 

Oddech – dzięki niemu ciało zostaje dobrze dotlenione. Ćwiczenia na zajęciach jogi dla kobiet w ciąży uczą jak lepiej oddychać, a pamiętajmy, że poród w ogromnej mierze wiąże się z pracą oddechem. Natomiast joga świetnie przygotowuje organizm do tego ogromnego wysiłku.

 

Wzmocnienie mięśni – ćwicząc jogę w ciąży wzmacniane są różne partie mięśni, w tym również pleców. To bardzo ważne zwłaszcza, gdy kręgosłup obciążony jest dodatkiem w postaci większych piersi i brzucha z maluszkiem. Odpowiednie pozycje łagodzą bóle pleców, zarówno te występujące podczas ciąży, jak i te w czasie porodu.

 

Rozciąganie i elastyczność – elastyczne i sprawne mięśnie to duże ułatwienie dla organizmu podczas porodu. Już sama umiejętność ich rozciągania i rozluźniania okazuje się bardzo przydatna - przyspiesza poród oraz zmniejsza jego bolesność. Poza tym dzięki niej kobieta wspomaga swój organizm, dając możliwość mięśniom na szybszą regenerację przed kolejną falą skurczów.

 

Jak widać joga dla kobiet w ciąży to nie tylko ćwiczenia, ale również nauka oddychania, łagodzenia bólu i relaksacji. Wszystko, co poznamy na zajęciach jogi dla przyszłych mam z pewnością przyda się nie tylko w tym wspaniałym okresie i podczas porodu, ale również i w późniejszym. Przecież już wkrótce plecy mogą boleć od noszenia płaczącego bobasa, a umiejętność uspokojenia się, nieraz może okazać się prawdziwym skarbem.

 

Zdjęcie: Fotolia fot. by © Hannes Eichinger

Komentarze
Dodaj komentarz
Aktualnie brak komentarzy dla wpisu