Ćwiczenia w I trymestrze ciąży

Podczas pierwszego trymestru w Twoim organizmie zachodzi wiele zmian mających na celu przystosowanie go do dalszego rozwoju dziecka. Zmienia się kształt macicy, zmniejsza napięcie mięśniowe, co z kolej ma wpływ na samopoczucie przyszłej mamy. Kobiety w tym okresie skarżą się na chwiejność układu wegetatywnego przejawiającą się senność, zmianą smaku i powonienia. U wielu kobiet również w tym okresie pojawiają się męczące nudności i wymioty.

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

 

Ze względu na powyższe dolegliwości w pierwszym trymestrze ciąży nie zaleca się intensywnych ćwiczeń fizycznych, a w szczególności przypadających w dniach miesiączki gdyż może to doprowadzić nawet do poronienia. Dlatego też w tym okresie najlepiej skupić się na ćwiczeniach kształtują prawidłową postawę ciała, wpływających na zwiększenie wydolności układu oddechowego, usprawniających układ krążenia.

 

W czasie ciąży można praktycznie uprawiać każdy sport, poza tymi w których możemy ulec upadkowi. Kategorycznie zakazane są takie sporty jak nurkowanie czy skoki spadochronowe ze względu na zmianę ciśnienia powietrza.

 

 

Pamiętaj - ze względów bezpieczeństwa zapytaj swojego lekarza prowadzącego o zgodę na wykonywanie poniższych ćwiczeń

 

W celu ułatwienia wykonywania poniższych aktywności przygotowaliśmy listę gotową do wydruku, którą możesz pobrać tu: Ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży.

Przeczytaj również:

Ćwiczenia w ciąży - II trymestr >>

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

Na zakończenie warto pomyśleć o ćwiczeniach wzmacniających mięśnie dna miednicy i krocza. Są one szczególnie ważne dla kobiet mających skłonność do opadania macicy.

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

 

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

 

POBIERZ ĆWICZENIA DO WYDRUKU

Przeczytaj również:

Ćwiczenia w ciąży - II trymestr >>

Komentarze
Dodaj komentarz
Ocena:
Lipiec 4, 2016
Witam, rownież jestem fizjoterapeutką, ale nigdy nie poleciłabym pracy na mięśniach dna miednicy podczas oddawania moczu! Jest to błąd, na który zwraca się wielką uwagę. Ćwiczymy tylko i wyłącznie "na sucho".
Ocena:
Luty 28, 2016
Witam dziewczyny również zachęcam do ćwiczeń fitness oraz jogi . Pozdrawiam i ściskam serdecznie
Ocena:
Listopad 20, 2015
Super. Polecam fitnessy i zajęcia jogi dla kobiet w ciąży i mam z dziećmi:)