Akcja z jajem - „Słuchaj ze smakiem” promuje czytelnictwo

Czy to możliwe, żeby zwykłe jajko połączyć z akcją na rzecz propagowania czytelnictwa w Polsce? Jeżeli ktoś pomyślał, że nie – to nie miał racji. „Słuchaj ze smakiem” to projekt, który zachęca do czytania książek, jednocześnie promując jedzenie zdrowej żywności. Sprawdźcie relację z tego niecodziennego wydarzenia.

 

Akcja Słuchaj ze smakiem

 

Spektakl dla dzieci

Po sukcesie dwóch edycji akcji, twórcy „Słuchaj ze smakiem” postanowili ponownie zadbać o najmłodszych. Tym razem akcja promuje audiobook o przygodach znanej i lubianej przez dzieci Basi, czytany przez wybitną aktorkę Marię Seweryn. Inauguracja projektu odbyła się 12 czerwca 2013 r. w warszawskim Teatrze Lalka.

 

Podczas przedstawienia dzieci z różnych szkół podstawowych i domów dziecka wysłuchały wierszy Juliana Tuwima w wykonaniu znakomitych polskich aktorów: Marii Seweryn, Magdaleny Różczki, Agnieszki Więdłochy, Grzegorza Małeckiego oraz aktorów Teatru Lalka – Anny Porusiło-Dużyńskiej i Wojciecha Słupińskiego. Całość dopełniła muzyka klasyczna grana przez wirtuoza fortepianu Marka Drewnowskiego.

 

Akcja sluchaj ze smakiem

 

Skąd pomysł na akcję?

Kampania społeczna „Słuchaj ze smakiem” ruszyła 5 grudnia 2012 r. Jej pomysłodawcą jest Artur Wolski – Prezes Zarządu Stowarzyszenia Entropia Słowa: – Pomysł zrodził się z oglądania filmów. Wspólnie z przyjaciółmi zjednoczyliśmy siły i tak powstało „Słuchaj ze smakiem”. Ferma Oldar i Entropia Słowa wymyśliły nietypowe połączenie dwóch różnych światów, a autorami akcji dla dzieci są Anna Maria Wojciechowska i Jacek Rozenek.

O co chodzi? Na „Jajach z wolnego wybiegu” umieszczone są specjalne kody, które po wpisaniu na sluchajzesmakiem.pl umożliwiają ściągnięcie wybranej książki w wersji audio zupełnie za darmo!

 

Gwiazdy chcą pomagać

Akcja słuchaj ze smakiemDlaczego gwiazdy zdecydowały pomóc? Z prostego powodu - czytelnictwo w Polsce zamiera, niestety. Warto zatem je wspierać dosłownie już od skorupki.

 

– Grupa silnych, zajętych aktorów godzi się wesprzeć akcję, bo dla dzieci warto to robić – przekonuje Jacek Rozenek (uczestnik I edycji).

 

– Wzięłam udział w akcji, ponieważ bardzo lubię czytać dzieciom. Dlatego, że jest to fajna akcja i jeśli tylko mam chwilę, staram się brać udział w takich przedsięwzięciach – mówi Maria Seweryn.

 

Marek Drewnowski w akcji zagrał już po raz drugi – Namówiono mnie, a dla dzieci trzeba robić wszystko. Rozwijać je, kulturę, obycie i przypominać stare bajki, bo już się je zapomina.

 

 

Relacja z przedstawienia

Było to duże przedsięwzięcie, widownia była zachwycona. Dzieci cierpliwie słuchały aktorów, dopowiadały końcówki wierszy, widać było na ich twarzach satysfakcję, kiedy rozpoznawały, jaki utwór recytują aktorzy. Okazało się, że 200. osobowa sala na niecałą godzinę zamieniła się w prawdziwe obcowanie z kulturą. Niesamowity klimat stworzony przez organizatorów i bohaterów na scenie dowodzi, że „stare wiersze”, mają klasę, a dzieci je LUBIĄ. Co chwilę rozbrzmiewały głośne brawa uśmiechniętych gości. Nie zabrakło tradycyjnych i lubianych utworów Tuwima. Pojawiły się m.in.: „Dyzio Marzyciel”, „Pstryk”, „Słoń Trąbalski” i „Zosia Samosia”. Zwieńczeniem spektaklu było pojawienie się wszystkich artystów i recytacja wiersza „Rzepka”. Oczywiście to nie koniec akcji, po wakacjach spodziewamy się kolejnych spotkań.

 

Akcja sluchaj ze smakiem

 

A zatem drodzy Panowie i Panie Dzidziusiowo wspierając dobre inicjatywy, zachęca do jak najczęstszego czytania dzieciom oraz oczywiście zaprasza na zdrowe jajka z wolnego wybiegu z Fermy Oldar. I nie zapomnijcie, w każdym opakowaniu znajdziecie kod do pobrania bezpłatnego audiobooka na sluchajzesmakiem.pl. Partnerem kampanii jest wydawnictwo EGMONT.

 

Zdjęcia: Rafał Majorek

Polecane artykuły
Komentarze
Dodaj komentarz
Aktualnie brak komentarzy dla wpisu