Drugi trymestr

Wybierz swój tydzień ciąży

20 tydzień ciąży

20_tydzien-_kalendarz-ciazy550

 

20. tydzień ciąży. To już półmetek! Twoja macica rozpycha się tak bardzo, że· wypchnęła pępek na zewnątrz. Od początku ciąży trzykrotnie zwiększyła swoją wysokość. Jednak to nie koniec. Teraz będzie rosła około centymetra tygodniowo.

 

Dwudziesty tydzień ciąży - rozwój dziecka

  • Smyka zaczynają męczyć czkawki.
  • Dziecku pomału rosną włosy. Większość z nich zacznie wypadać mniej więcej dwa tygodnie po urodzeniu, a na ich miejsce wyrosną nowe, jaśniejsze od poprzednich.
  • W 20. tygodniu ciąży maluch waży około 250g i mierzy mniej więcej 21 cm.
  • Dziecko bardzo szybko przyzwyczaiło się do hałasu panującego w macicy. Gdy już przyjdzie na świat będzie uspokajało się na dźwięk lejącej się wody i szumu suszarki do włosów lub odkurzacza.
  • Piąty miesiąc jest bardzo ważny dla rozwoju układu nerwowego. Ilość komórek nerwowych Twojego szkraba rośnie w tempie 2,5 milionów neuronów na minutę. W chwili narodzin będzie ich około 100 miliardów.

 

 

Ciąża mnoga - dwudziesty tydzień ciąży

Do tej pory maluchy rozwijały się mniej więcej w takim samym tempie jak jedynaki. Teraz to zacznie się zmieniać. W przeciwnym razie w macicy zabrakłoby miejsca dla kilku pełnowymiarowych dzieci. Dlatego teraz tempo ich rozwoju zaczyna stopniowo spadać.

 

 
Komentarze
Dodaj komentarz
13-8-2018
Ocena:
U Mnie 20 tydzien,blizniacza a brzuszek dosc maly:) jak w pojedynczej;) tylko szyjka troche krotka ale sporo odpoczywam I mam zalozony pessar...powodzenia dziewczyny
23-7-2018
Ocena:
Mi dr w 12 tygodniu powiedział jaka będzie płeć podczas badań prenatalntch, sam nie był pewien, teraz w 20 tygodniu podczas kolejnych prenatalntch potwierdził swoje przypuszczenia co do płuci dziecka, termin mam na 5 grudnia
17-7-2018
Ocena:
Do m- ocena płci w 12 tygodniu to jak wróżenie z fusów
17-7-2018
Ocena:
Hejka 30 lipca też dowiem się płci termin na 22 grudnia ♡
16-7-2018
Ocena:
Czesc dziewczyny☺
Jestem w 17 tygodniu, 27 lipca dowiem sie czy dziewczynka czy chlopiec ( moze bedzie mala Hania). Termin mamy na 24 grudnia☺
13-7-2018
Ocena:
zaczynam 20 tydz. płeć nieznana chodź lekarz strzelał w 12 tyg że raczej chłopczyk. zobaczymy czy się sprawdzi. termin na 06.12. pozdrawiam
11-7-2018
Ocena:
20 tydzień. Płeć już niedługo ujrze na prenatalnym. Już dawno czułam ruchy choć to pierwsza ciaza, pewnie dlatego, że szczupła, miałam niedowage. Ale w ciazy waga idzie bardzo dobrze. Zdrowia wszystkim przyszłym mamom !!
1-6-2018
Ocena:
20 tydzień. Mam 2 synów 16 i 12 lat. Za kilka dni mam usg i czekam z niecierpliwością bo marzę o córce. Ruchy mam bardzo delikatne.
29-5-2018
Ocena:
20 tydzień z bliźnietami, wygląda jak 35 w pierwszej ciąży. Szok! Brzuch wielki, wszystko boli, rozciąga się i naciąga, nie mówiąc już o kręgosłupie i to wcale nie od dodatkowych kg, bo raptem dwa do przodu od początku ciąży. Luteina to nasze zbawienie, dzięki niej szyjka wróciła do idealnego stanu w ciągu trzech tygodni. Trzymamy kciuki za zdrowie wszystkich Waszych i naszych maluchów.
20-5-2018
Ocena:
Hej dziewczyny. U nas 20 tydsien i 3 chlopak :) w domu bede miala 3 muszkieterow ;) w piatek na usg lekarz stwierdzil ze mam lozysko na przedniej scianie i to za nisko. Mam czekac- moze sie podniesie. Zalecenia oszczedny tryb zycia :( przy 2 i 4 latkach to chyba niemozliwe :( a do tego 0 sexu ;(
19-5-2018
Ocena:
Jestem w 20 tygodniu i bedzie coreczka w domu wszyscy o mnie dbaja maz i 6 letnia coreczka jest bardzo dzielna. Termin mam na 8 pazdziernika. Pozdrawiam
12-5-2018
Ocena:
To mój szczęśliwy tydzień ciąży. Pierwszy raz od początku ciąży lekarz jest zadowolony z badań i pozwolił mi wrócić do pracy zawodowej na kilka dni w tygodniu po kilka godzin. Ciągle nie znam płci Dziecka. Dokuczają mi wahania nastroju i płaczliwość.
17-4-2018
Ocena:
@Gorda. Nie martw się - ten antybiotyk był testowany i nie wykazał ubocnzych skutków dla płodu. Twoja choroba dużo bardziej może zaszkodzić dziecku. U mnie przez zwykłe przeziębienie w 16 tc. urodziło się z poważną wadą serca.
30-3-2018
Ocena:
Dziewczyny czy chorowalyscie w ciąży? Bo ja właśnie choruje i dostałam antybiotyk zinnat. Bardzo się boje o moja Malutka. Jestem teraz w 21 tyg ciąży. Malutka kopie i to mocno. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
27-3-2018
Ocena:
Zaczełam 20 tydzień. 3 ciąża mam 2 córki 17 i 12 lat. Ciekawa jestem co jutro wyjdzie na badaniach prenatalnych
22-3-2018
Ocena:
Jestem w20 tygodniu będziemy mieli synka Filipka ❤ Pozdrawiam wszystkie przyszłe mamusie i mamusie.
8-3-2018
Ocena:
Jestem w 20 tc i 5 dni. W domu mama dba o mnie. Z niecierpliwością czekam na synka :) Pozdrawiam wszystkie mamusie
2-3-2018
Ocena:
Pozdrawiam wszystkie Mamusie
Ja jestem w 20 tc . W domu dbają o mnie moi dwaj synowie i mąż
Wszyscy czekamy na Wiktora
26-2-2018
Ocena:
Jestem w 20 tygodniu ciąży. Mam synka i trzy córeczki. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na synka i brata
10-1-2018
Ocena:
Drugi synuś , tydzień 20 ruchy czuje od 16 tyg.
5-1-2018
Ocena:
20 tydzień będzie synek Kacperek
30-12-2017
Ocena:
Pierwsza ciaza. Synek Szymus. Jestem w 20 tygodniu ruchy czuje od 15
4-12-2017
Ocena:
Termin na 21 kwietnia, też będę miała synka :) pierwsze dziecko
2-12-2017
Ocena:
Ja jeszcze nie wiem co bedzie we wtorek mam usg i mam nadzieje ze sie okaze czy syn czy córka :-) a teraz 20tyg
Termin na 23.04.2018 :-)
28-11-2017
Ocena:
Jestem w 20 tyg.będzie córeczka termin 20 kwiecień 2018 pozdrawiam wszystkie przyszłe mamusie
27-11-2017
Ocena:
Dziś się dowiedziałam że 3 synek (dwóch
już mam 16 i 12 lat )
27-11-2017
Ocena:
20 tydzień ciąża blizniacza☺. Termin porodu na 17.04.2018. Ale coś czuję że będzie szybciej może nawet w marcu.
Czuję ruchy maluszków bardzo wyraźnie☺.
20-11-2017
Ocena:
20 tydzień.
Termin na 14.04.2018.
Pierwszy syn, teraz jeszcze nie wiem jaka płeć dzieciątka.
15-9-2017
Ocena:
Nasz tydzień :) Będzie chlopczyk waga 320 g ! ;)
3-9-2017
Ocena:
20 tydzień będzie chłopiec Kacperek ;*
28-8-2017
Ocena:
A ja nie wiem kto bedzie...choc jestem ciekawa...
25-8-2017
Ocena:
Ja 20 tydzień zaczynam za 4 dni i juz wiem że będzie córeczka Hania
21-8-2017
Ocena:
Hej...ja tez w 20 tyg.3 ciaza...
11-8-2017
Ocena:
Termin na 25grudnia
11-8-2017
Ocena:
Coreczka
3-8-2017
Ocena:
Ja jestem pod końcem 20tyg marzę o dziewczynce jutro się dowiem komu lub kto mi bd stawiać sok pomarańczowy haha 3majcie kciuki termin na 18 grudnia
19-7-2017
Ocena:
Półmetek 20 tc, w sobotę będzie leciał 21 tc, raczej będzie drugi syn za równy tydzień to się na pewno potwierdzi ☺że będzie Igorek
28-6-2017
Ocena:
20tydzien za tydzien.Czekamy wspolnie z Mężem,11letnia Córą,2,5rocznym Synkiem na kolejnego Chłopca.Cudownie:)))
31-5-2017
Ocena:
20 tydzień drugie dziecko tym razem synek bo córcia już jest 4,5l.Jutro usg dowiemy sie jak tam rosnie maluszek.Termin 17.10.17
30-5-2017
Ocena:
20 tydzien. 300 g i ok 20 cm. Synek;) juz sie ujawnił w 14 tyg i teraz w 20 tyg sie potwierdzilo; )
25-5-2017
Ocena:
Witam, 20 tydzień zaczynam jutro i ruchy dziecka odczuwam bardzo wyraźniej, płci jeszcze niestety też nie znam
25-5-2017
Ocena:
20 tydzień zaczynam w Niedzielę, nie wiem jeszcze jakiej płci jest maluszek ale wyraźnie czuję jego fikołki
24-5-2017
Ocena:
Jutro zaczynam 20tydzień,305g :-) termin 12 października 2017r i ma być dziewczynka.
16-5-2017
Ocena:
20 tydzień :-) córeczka Liliana, 300 gram i czasami myślę że za ciasno jej tam :-) daje o sobie znać wyraźnie, różnica między starszym bratem aż 15 lat...
6-5-2017
Ocena:
U mnie tez juz 20 tydzień się zaczął.3 ciąża,mam dwie corcie i mam ciche nadzieje ze teraz synek..tez malo czuje ruchów jak na ten czas ciąży..Termin na 27 wrzesień.Pozdrawiam.
6-5-2017
Ocena:
cześć i ja 20 tydzień, ruchy czuje rzadko, zależy jak się ułoży dzidzia , u mnie ma 400 g więc duża jak na 20 tydzień, wczoraj byłam na usg i wszytko jest ok , termin na 19-21 wrzesień, pozdrawiam wszystkie 20 tygodniówki::)
4-5-2017
Ocena:
Cześć, ja także zaczynam 20 tydzień, ale tylko lekko czuję małą. Czy wy już czujecie mocne ruchy?
2-5-2017
Ocena:
Zaczynamy 20 tydzien :) Termin 21-27.09, coreczka Marysia ❤
23-4-2017
Ocena:
Ja też mam termin na 12.09. Ma być chłopiec ☺
21-4-2017
Ocena:
U mnie tez druga corka Patrycja różnica między dziewczynkami to az 9 lat .
Termin porodu na 12 wrzesnia :-)
19-4-2017
Ocena:
Druga córeczka :) termin 02.09.2017 :)
11-4-2017
Ocena:
Drugie dziecko termin 29.08.płeć jeszcze nieznana
10-4-2017
Ocena:
Bedzie druga córeczka Milenka. Termin 28.08
10-4-2017
Ocena:
Będzie córka
31-3-2017
Ocena:
Termin najpierw był na 24.08 a teraz na 16.08 - pomimo że podałam dokladny termin ostatniej miesiączki..hmm
26-3-2017
Ocena:
Termin 22.08.2017 chłopiec. Pozdrawiam wszystkie przyszłe mamusie
24-3-2017
Ocena:
Termin 18.08.17r ;)
Będzie synek Patryk. <3
23-3-2017
Ocena:
Termin 14.
08.2017 :-)
26-2-2017
Ocena:
Termin mamy na 11,07
Bedzie cora
23-2-2017
Ocena:
O to widzę podobne wagi do naszego synka. Termin 06.07. 2017 i 370 g oraz 21 cm :) <3
22-2-2017
Ocena:
U nas też 07.07.2017 i 350g ..drugi synek.
20-2-2017
Ocena:
termin na 7.07 Julian waży 350 g :)
19-2-2017
Ocena:
Tez mam termin 7.7.2017 ;) mala ma 300g
18-2-2017
Ocena:
20 tydzień ciąży. Termin: 07.07.2017. Dziewczynka: Helenka. Wg obliczeń sprzed 2 dni, już waży 270 gramów :-)
16-2-2017
Ocena:
20 tydzień, termin na 8 lipca. Chłopak! Z obliczeń pani doktor ok 400g!
10-2-2017
Ocena:
20 tydzień i 1 dzień będzie drugi syn . starszy syn nadal mu imię Bartus i mam termin na 17 Czerwca pozdrawiam mamusie:)
8-2-2017
Ocena:
Zaczynamy 20 tydzień:) synek Wojtek :) starszy syn go nazwał :) termin 29. 06. Pozdrawiam mamusie
2-2-2017
Ocena:
ja mam 19 tydz, termin na 29.06.17 i chyba synuś ;)
2-2-2017
Ocena:
Zaczal się 20 tydzień dziś po usg dowiedzieliśmy się że spodziewamy się synka :) termin mamy na 21 czerwca
2-2-2017
Ocena:
Zaczął się 20 tydz. Jutro mam wizytę u lekarza i mam nadzieję że się dowiem co będę miała,to moje pierwsze dziecko i mam nadzieję że dziewczynka
31-1-2017
Ocena:
Termin na 24 czerwca, trzeci syn:)
27-1-2017
Ocena:
My się spodziewamy córeczki Zuzi
23-1-2017
Ocena:
20 tydzien i bd syn o imieniu Nikodem
23-1-2017
Ocena:
21 tydzien i bedzie synus o imieniu Antoni ;)
17-1-2017
Ocena:
Termin 7 czerwiec:)prawdopodobnie dziewczynka .. moj 7 letni syn czeka na ukochaną Martynke
16-1-2017
Ocena:
Termin 7 czerwca parka!
12-1-2017
Ocena:
Termin 2czerwca. Kacperek :)
10-1-2017
Ocena:
3 czerwca, Adaś!
10-1-2017
Ocena:
Termin 1.06.2017 mamy nadzieję że nie 4 córka :)
7-1-2017
Ocena:
Ja też mam 1 czerwca termin, będzie Syn :)
5-1-2017
Ocena:
Termin 1.06.2017 Synek
29-12-2016
Ocena:
Termin 23.05 :) na 75% córeczka :)
26-12-2016
Ocena:
10.05. termin i czekam czy Fasolka się pokaże 30.12. na usg ;)
20-12-2016
Ocena:
19 TYDZIEŃ I 2 DNI mam nadzieję że chłopak. . Bo mam trzy córy
20-12-2016
Ocena:
Hej u nas właśnie dziś zaczął się 20 tydzień. 29 grudnia dowiemy się co będzie w poprzednich badaniach na 60 % dziewczynka. Syn juz wybrał imię LANKA :) Pozdrawiam cieplutko
17-12-2016
Ocena:
20 tydzień , termin 3 maj <333
14-12-2016
Ocena:
20 tyg i 1dz. Termin 2 maj
14-12-2016
Ocena:
10.05
13-12-2016
Ocena:
5 maja termin :) córusia :)
13-12-2016
Ocena:
19tyg.juz za nami.Termin porodu 15.05:)Po cichutku liczę ze będzie córeczka bo mam już 2 synków.Wstydliwe dzieciątko,nie chce pokazac jakiej jest płci:)))
8-12-2016
Ocena:
A ja mam termin na 24.04 :) jesteśmy na półmetku, a brzuszek coraz większy :)
7-12-2016
Ocena:
U nas dzisiaj zaczął się 20 tv. Termin na 02.05. Upragnioną dziewczynką. Starszy syn(10lat) złożył zamówienie na siostrę więc ma:-)
4-12-2016
Ocena:
U mnie tez termin na 28.04 :))))
Ja jeszcze nie wiem czy chłopiec czy dziewczynka ale w przyszłym tygodniu mam usg, wiec sie dowiemy :)
3-12-2016
Ocena:
Ja też mam termin na 28.04 :)
2-12-2016
Ocena:
20 tygodni za nami - kiedy to minęło?
Pierwsza ciąża i upragniony synek :)
Zobaczymy się 28.04 :) :)
17-11-2016
Ocena:
Ja również zaczynam dzis 20 tydz:) termin na 06.04, będzie synuś :)
6-11-2016
Ocena:
Ja również rozpoczynam 20 tydzien. Będzie chłopiec. Pod koniec 19 tyg ważył juz 300 gram
4-11-2016
Ocena:
U mnie też już 20tc,pierwsza ciąża i chłopaczek
4-11-2016
Ocena:
U mnie w sobotę rozpocznie się 20-tka w 1ciąży :-) w 18 tyg Gwiazdeczka ;-) ważyła już 254g i 18,5cm,będzie kawał dziewczyny,lekarz wyliczył ponad 4200 na poród,ja ważyłam niecałe 3kg ale Tata koło 5kg i miał 67cm(a taki niepozorny szczupły... ale wysoki Przystojniak ;-) )będzie się działo pod koniec marca,trochę się boję,ale...dam radę bo jak nie ja to kto?NIKT :-) byle by była zdrowa :-) a ja sobie poradzę :-) pozdrawiam
3-11-2016
Ocena:
A mi we wtorek wypada 20 tydz, trzecia ciąża ale jeszcze nie wiemy co się urodzi gdzieś po cichutku liczę na chłopca bo mamy dwie corki
2-11-2016
Ocena:
Ja za pół godziny zaczynam 20. tydzień;-P no i pisze, bo tego jeszcze w komentarzach nie ma: u mnie z mężem będą bliźniaki - chłopaki! Istne szaleństwo! Pierwsza ciąża:-)))
1-11-2016
Ocena:
Witam. U nas tez juz 20. tydzien. Termin na 22 marzec 2017. Pierwsze dziecko - Chłopczyk :-)
30-10-2016
Ocena:
Witam wszystkie przyszłe mamy :-) u mnie tez 20 tydz i termin na 23 marca 2017r. Będzie tym razem córcia :-)
30-10-2016
Ocena:
Witam wszystkie przyszłe mamy :).
U mnie pierwsza ciaza i termin na 23 marca 2017 :) będzie Córeczka :))
10-10-2016
Ocena:
Witam ;) termin na 27 luty 2017 :) pepek jeszcze wgl sie nie wypchał,chociaz juz 4 kg wiecej jest ;) a czuje ze mała juz tam nieźle rozrabia.pozdrawiam wszystkie mamuski ;)
29-9-2016
Ocena:
Witam wszystkich przyszłych tatusiów i mamy. Ja będe dumnym ojcem a dokładnie pierwsze dziecko - synek a moja partnerka pierwsza ciąża. Termin 19 luty 2017 ;)
29-9-2016
Ocena:
Witam w gronie przyszlych mam :) ja również termin na 17 luty 2017 i ciaza pierwsza :)
28-9-2016
Ocena:
Witam tez termin na 17 luty 2017 . Będzie syn to moja pierwsza ciąża.Pępek dalej ba swoim miejscu ale brzuszek bardzo widać
27-9-2016
Ocena:
U nas termin na 18 luty nie mogę się doczekać brzuszek okrągły choć przytyłam tylko 2 kg, będzie dziewczynka pępek od tygodnia wypchany;)
26-9-2016
Ocena:
U mnie też termin na 17.02.2017, ale poprzednio urodziłam 3 tyg wczesniej, więc nigdy nie wiadomo, jak bedzie teraz :)
Pępek siedzi jeszcze głęboko, ale strasznie mnie ostatnio "wybrzuszyło" :)
23-9-2016
Ocena:
Witam serdecznie, u mnie pępek na miejscu, synus delikatnie daje o sobie znać i termin mamy na 17.02.2017, także już połowa za nami :)
22-9-2016
Ocena:
Witajcie..u.mnie 20 tyg ciazy..spodziewan sie synka. Termin na 9.02.2017. Usg polowkowe mam 11 pazdziernika. Ruchy czuje juz od 2 tyg.
21-9-2016
Ocena:
Witam,
ja też mam termin na 15.02. Brzuszek zaokrąglony, ale jeszcze malutki. Pępek ciągle schowany. Maluszek delikatnie daje o sobie znać. Płci jeszcze nie znamy. 4.10 USG połówkowe.
21-9-2016
Ocena:
Witam, dziś zaczynam 20tc.
Ciąża druga, na dodatek bliźniacza, spodziewam się 2 dziewczynek.
W domu czeka ze mna 4 letni synek który bardzo chce mieć rodzeństwo.
Pępek jest już dawno na zewnątrz. Termin 15.02.
20-9-2016
Ocena:
Witam my już zaczynamy 20 tydzień, w sobotę poczułam pierwsze ruchy dziecka jestem w pierwszej ciąży mam nadzieje ze maluszek będzie miły i da zobaczyć swoją płeć w czwartek termin porodu 15 luty
19-9-2016
Ocena:
Ja ruchy poczułam w 16tc
14-9-2016
Ocena:
U nas czuć już ruchy :) Brzuszek rośnie z dnia na dzień. Będzie synek :-) Zaprezentował się w pełnej krasie :)
13-9-2016
Ocena:
My już też jesteśmy na półmetku... Spytam pań czy odczuwają panie już ruchy bo ja jeszcze nie i zaczynam się troszke martwić ?
31-8-2016
Ocena:
U mnie jeszcze daleko żeby pępek wystawał. Brzuch to w ogóle dopiero teraz jest troszkę widoczny, a za chwilę 6 miesiąc zaczynamy. Termin na 15.01. waga +2kg. Synek już w 15tc chwalił się przyrodzeniem :D
29-8-2016
Ocena:
U mnie pępek wystający od 13/14 tyg. Ale spodziewam się córki i synka:) Bliźniaki o 2 tyg. przegoniły rówieśników we wzroście i wadze, oby faktycznie zwolniły, bo inaczej mąż będzie mnie pod koniec na taczce woził:)
17-8-2016
Ocena:
Witam, u nas chłopak jak się patrzy. Co do pępka ( odnośnie wypowiedzi Pani Moniki poniżej ) to żona nie ma 'wypchanego' ( jeszcze)
8-7-2016
Ocena:
Pępek jest wypchany jak ma być chlopiec ☺ chyba.
20-6-2016
Ocena:
Witam również pozdrawiam serdecznie wszystkie i życzę szybkiego rozwiązania szczęśliwego
5-6-2016
Ocena:
My już wiemy od 3 tygodni ;) Oczekujemy dziewczynki , dwójka dzieci w domu czeka razem z nami. Pępka jeszcze mi nie wypchnęło, brzuszek malutki jakbym się najadła. W poprzednich ciążach był już pokaźny.Pozdrawiam wszystkie mamy :)
4-6-2016
Ocena:
a u nas będzie synuś :)
24-5-2016
Ocena:
Ja wczoraj miałam wizytę, najorawdopodobniej bedziemy miec córeczkę. Tp moja druga ciąża :)
17-5-2016
Ocena:
Witam no i mamy 20 tydzień i nadal nie wiemy kto zamieszkal u nas , dziecko tak sie ustawia ze za każdą wizyta nic więcej nie możemy zobaczyć czy to dziewczynka czy chłopiec . ☺