Walka z grawitacją, czyli jak zachować jędrny biust?

Przed ciążą miałaś jędrny biust? Podczas ciąży i karmienia Twoje piesi były wielkie, sprężyste i kształtne, co sprawiało, że z dumą prezentowałaś je nosząc bluzki z dużym dekoltem? A teraz? Teraz, gdy przestałaś karmić, wszystko się zmieniło i Twoje piersi mogą już nie być w tak dobrej kondycji. Jeśli ten problem dotyczy także Ciebie, nie załamuj się. Zobacz, co możesz zrobić, by pomóc swoim piersiom!

 

Jak ujędrnić biust po ciąży?

 

Co się dzieje z biustem po ciąży i karmieniu piersią? Skóra często nie wytrzymuje zachodzących zmian, a włókna kolagenowe słabną za sprawą nadmiernego rozciągania, w wyniku czego powstają rozstępy, cellulit, a Twoje piersi, mówiąc brzydko „więdną”. Być może przegrałaś bitwę, ale nie całą walkę. Przygotuj się do ostatecznego starcia z rozstępami, skórką pomarańczową, a przede wszystkim z grawitacją!

 

Magia kobiecego biustu

Pomijając ciążę i okres karmienia piersią, można powiedzieć, że o rozmiarze i kształcie biustu decydują geny i matka natura. Sama nie masz na to większego wpływu, chyba że oddasz go w ręce chirurga plastycznego. Na szczęście, masz coś do powiedzenia w kwestii jędrności. Aby dekolt pięknie wyglądał, a jędrny biust doskonale prezentował się w bikini, musimy o niego zadbać.

 

Pielęgnacja biustu przed ciążą i karmieniem

W sprzedaży jest wiele kosmetyków do pielęgnacji biustu. Ale jeśli nie masz akurat pod ręką specjalistycznego specyfiku, możesz także zastosować regenerujący kremy do twarzy i szyi. Rozprowadzając krem, balsam lub serum powinnaś jednocześnie wykonać masaż. Rewelacyjne efekty przynoszą także masaże wodne, na przemian zimnym i ciepłym strumieniem. Odpowiednia pielęgnacja piersi sprawia, że skóra staje się jędrna, napięta i gładka.

Piersi możesz masować także sizalową rękawicą zmoczoną w zimnej wodzie, lub "nacierać" lodem. Kostki najlepiej włożyć do woreczka i wykonać nimi masaż. Aby zachować jędrny biust, warto też byś polubiła maseczkę z pietruszki. Garść posiekanej natki połącz z 6 łyżkami twarogu i tak przygotowaną masę trzymaj na piersiach około 30 minut. Maska pielęgnuje piersi, odświeża, wygładza i regeneruje naskórek.

 

Jędrny biust, a sport

Marzysz o jędrnym biuście? Zapisz się na basen. Na piękny kształt piersi idealnie wpływają pływanie lub gra w siatkówkę. Skuteczne są też ćwiczenia wzmacniające mięśnie podtrzymujące piersi, takie jak:

  • pompki,
  • dociskanie dłoni - stań w rozkroku, wciągnij brzuch, połącz dłonie na wysokości biustu (ręce jak do modlitwy, łokcie szeroko) i przez kilka sekund uciskaj dłonią na dłoń.

Stosując ćwiczenia i odpowiednią pielęgnację, Twój biust powinien na długo zachować apetyczne kształty.

 

Dobór stanika

Kształt i jędrność biustu w bardzo dużym stopniu zależą od stanika. Dobierając biustonosz zwróć uwagę, czy jest dobrze dopasowany i czy prawidło trzyma piersi.  Nie mogą one wylewać się z miseczek, ani w nich luźno „wisieć”. Stanik musi je podtrzymywać, w przeciwnym razie, pod ich ciężarem skóra rozciągnie się. Przy dużych piersiach zwróć uwagę, aby stanik miał szerokie ramiączka, zapobiegnie to ich wrzynaniu się w skórę.

Jeżeli nie jesteś pewna jaki biustonosz będzie dla Ciebie najodpowiedniejszy, skorzystaj z usług brafitterki. Pomoże dobrać odpowiedni fason, a także rozmiar. Poinformuj ją, jeśli jesteś w ciąży lub karmisz piersią – staniki do karmienia różnią się nieco od tych standardowych. Taki biustonosz dla matek karmiących świetnie nada się także na okres ciąży.

 

Ćwiczenia na jędrny biust

Jeśli nie ćwiczyłaś wcześniej, to najwyższa pora, aby zacząć! Przecież na wygląd i jędrność biustu wpływa kondycja podtrzymujących go mięśni klatki piersiowej. Aby je usprawnić:

  • usiądź „po turecku” i wyprostuj plecy, złącz dłonie na wysokości piersi, łokcie na zewnątrz, odrywaj i mocno dociskaj do siebie dłonie - zauważ, że podczas każdego przyciśnięcia Twój biust pracuje!
  • Pływaj - woda doskonale masuje ciało, ujędrniając i odprężając jednocześnie (będąc na basenie, koniecznie skorzystaj z biczy wodnych),
  • rób damskie pompki (ciężar ciała opiera się na kolanach i dłoniach, a nie jak w pompkach tradycyjnych na stopach i dłoniach),
  • ćwicz z hantlami.

 

 

Pielęgnacja biustu po ciąży i karmieniu piersią

Zrezygnuj z gorących kąpieli w wannie. Zastąp je kilkuminutowymi kąpielami pod prysznicem, naprzemiennie polewając piersi ciepłą i zimną wodą. Takie hartowanie ujędrnia, poprawia krążenie i koloryt skóry oraz sprawia, że cellulit jest mniej widoczny. Podczas prysznica wykonaj peeling całego ciała. Złuszczy on martwy naskórek, a skóra będzie gładsza, odzyska blask i lepiej wchłonie składniki zawarte w balsamach.

Na koniec (po spłukaniu ciała zimną wodą), wetrzyj w skórę balsam nawilżający. Dobrze natłuszczona i nawilżona skóra jest elastyczna, napięta i jedwabista w dotyku. W sprzedaży znajdziesz także specjalne preparaty do pielęgnacji biustu - doskonale ujędrniają i napinają one skórę piersi. Jeśli na Twoim biuście pojawiły się rozstępy zastosuj specjalistyczny krem lub żel, który sprawi, że te nieestetyczne zmiany będą mniej widoczne.

I na koniec pamiętaj, że stan Twojej skóry zależy również od tego co jesz. Dlatego, wprowadź do swojej diety duże ilości warzyw (zwłaszcza tych zielonych, bogatych w witaminę E i cynk), orzechów i kiełków pszenicy. Pij dużo wody mineralnej. Zacznij od oczyszczenia organizmu z zalegających toksyn, a następnie nawilży skórę, co z kolei sprawi, że będzie ona bardziej elastyczna.

A skoro już o piersiach mowa, nie możesz także zapomnieć o ich badaniu! Regularne samobadanie piersi powinno Ci wejść w krew i stać się tak samo naturalną czynnością, jak choćby nałożenie kremu na twarz. Pamiętaj, że takie badanie może uratować Ci zdrowie, a nawet życie!

 

Powodzenia !!!

 

Zdjęcie: Fotolia 

Komentarze
Dodaj komentarz
Aktualnie brak komentarzy dla wpisu