Dieta nowalijkowa

Wiosna zadomowiła się w Polsce na dobre, a wraz z nią w sklepach pojawiły się produkty, których zimą nam bardzo brakowało, a mianowicie nowalijki. Obecność na półkach wiosennych owoców i warzyw jest doskonałym pretekstem do przeprowadzenia zdrowej diety nowalijkowej. 

 

dieta-nowalijkowa-550x350


Niezależnie od tego czy po długiej zimie jesteśmy trochę ociężali, brakuje nam energii, czy przybyło nam trochę tłuszczyku i chętnie go zrzucimy, czy po prostu skorzystamy z okazji i wprowadzimy do jadłospisu dużą ilość świeżych produktów, warto przyjżeć się bliżej tej diecie. Na pewno dieta wiosenna (bo to jej inna nazwa) wyjdzie nam na dobre - doda sił witalnych i poprawi nastrój.

 

 

Na czym bazuje dieta wiosenna?

Dieta wiosenna skupia się na nowalijkach, czyli produktach sezonowych. Stosując tę dietę powinniśmy wybierać takie produkty jak: rzodkiewka, szczypiorek, sałata, ogórki, pomidory, papryka czy cykoria. I najlepiej ze sprawdzonego źródła. Łączymy je z ciemnym pełnoziarnistym pieczywem, rybami, drobiem i lekkim nabiałem. Składnikiem wiążącym powinna być oliwa z oliwek.

 

Ile powinna trwać?

Dieta nowalijkowa jest bardzo zdrowa, dlatego możemy ją z powodzeniem stosować przez kilka tygodni. Oczywiście należy wówczas dużo pić - co najmniej 2. litry wody dziennie.

 

Jak wyglądają posiłki nowalijkowe?

Należy jeść 5 posiłków dziennie i jeśli to możliwe najlepiej o stałych porach. W sieci można znaleźć wiele wersji i propozycji konkretnych posiłków diety wiosennej, z rozpisanymi dniami i poszczególnymi daniami. Ważne aby były dobrze ułożone, wtedy będą dostarczać organizmowi wszystkich wartościowych składników i witamin.

Przykładowy dzień z diety nowalijkowej:

  • Śniadanie: grahamka z drobiową szynką, sałatą i pomidorem + kilka ogórków;
  • II śniadanie: koktajl z truskawek i maślanki albo marchewki zapiekane z cynamonem;
  • obiad: zupa gotowana na młodych warzywach, np. brokułowa, zapiekana ryba z kaszą gryczaną;
  • podwieczorek: grejpfrut lub duże jabłko;
  • kolacja: surówka z rzodkiewek, ogórków, sałaty wraz z kromką razowego chleba.


Na efekty nowej diety nie trzeba długo czekać - im więcej będzie warzyw i owoców w naszym menu, tym łatwiej będzie nam rano wstawać i przybędzie nam energii na cały dzień! Szybko dostrzeżemy też namacalne efekty - ziemista cera nabierze blasku, a włosy będą widocznie zdrowsze. A tak w ogóle na naszym stole będzie pysznie i kolorowo.

 

Zdjęcie: Fotolia fot. by © Mikhail Lukyanov

Polecane artykuły
Komentarze
Dodaj komentarz
Ocena:
Październik 21, 2016
Ja w swojej diecie zaczęłam stosowac produkty naturalne, które mają oznaczenia bio. Teraz znalazlam fajny produkt na green-food. Oleje rafinowane z witaminą E. Mają odpowiedni poziom kalorii i dużo składników odżywczych :) Na razie testuje i jestem bardzo zadowolona.
Ocena:
Czerwiec 9, 2016
Agata a na jakim terenie działa ten catering diet4u. Patrzyłam w internecie to Warszawa ale czy okolice też wchodziłyby w grę? Orientujesz się?
Ocena:
Maj 18, 2016
ja ostatnio przeszłam na diete z ograniczeniem węglowodanów (paleo) musiałam zmienić swoje odżywianie ponieważ zrodziły się u mnei problemy z tarczycą dlatego też postanowiłam troszkę o siebie zadbać. Posiłków nie robię sama bo w ogóle nie mam głowy co mogę jeść a co nie dlatego korzystam z cateringu diet4u.
Ocena:
Sierpień 14, 2014
zdrowa dieta to najważniejsza sprawa. do swojej dorzuciłam ostatnio oleje z półki świata w oleofarm i muszę przyznać, że bardzo mi smakują :) i są zdrowe więc idealne połączenie.