Witaminy

Organizm dorosłej kobiety potrzebuje innych witamin i minerałów niż organizm mężczyzny czy dziecka. Ze względu na ciągłe zmiany hormonalne zachodzące w ciele kobiety potrzebuje ona różnych witamin w poszczególnych fazach cyklu menstruacyjnego.


owoce-warzywa-witaminy550

Niestety nadeszły takie czasy, że żyjemy w ciągłym pospiechu. Stres, nieregularne posiłki, kofeina i drastyczne diety sprawiają, że nie dostarczamy swojemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Przemęczenie, picie dużej ilości kawy oraz stosowanie doustnej antykoncepcji hormonalnej mogą prowadzić do niedoboru witamin z gruby B, a także magnezu, potasu i kwasu foliowego.

 

Kwas foliowy jest szczególnie ważny dla tych kobiet, które planują zostać matkami. Bowiem przyjmowanie go przed zajściem w ciążę zmniejsza ryzyko wystąpienia u dziecka wrodzonych wad centralnego układu nerwowego.

 

Na kilka dni prze menstruacją wiele kobiet cierpi na zespół napięcia przedmiesiączkowego. A rozdrażnienie, bóle głowy, kręgosłupa i piersi nasila się z powodu niedoboru witamin z grupy B i magnezu.

 

Problemy ze skórą, trądzik, a także łamliwość paznokci i wypadanie włosów są najczęściej wynikiem niskiego poziomu witaminy A i E.

 

Kobiety u których występują obfite miesięczne krwawienia narażone są na omdlenia i niedokrwistość. Dlatego tak istotne jest przyjmowanie żelaza, witaminy B12 i kwasu foliowego gdyż wpływają one pozytywnie na procesy krwiotwórcze. Miesiączkujące kobiety powinny także dostarczać swojemu organizmowi zwiększoną dawkę witaminy C, która poprawia wchłanianie żelaza i zwiększa odporność organizmu.

 

Kupując preparaty witaminowe warto zatem wybrać te opracowane specjalnie z myślą o potrzebach kobiet. Ich składniki zostały dobrane tak, aby w jak największym stopniu zaspokoić zapotrzebowanie na witaminy i minerały organizmu miesiączkującej kobiety.

Zdjęcie: Fotolia by © Olga Lyubkin

Polecane artykuły
Komentarze
Dodaj komentarz
Aktualnie brak komentarzy dla wpisu