Dobroczynny magnez

Utrzymanie odpowiedniego poziomu magnezu jest niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Kłopoty z koncentracją, wybuchowość, nadwrażliwość i silne skurcze łydek to sygnały, że organizm pilnie potrzebuje tego pierwiastka.

 

niedobory magnezu

 

Wpływ magnezu na organizm

Magnez uczestniczy w procesie dostarczania energii komórkom. To dzięki niemu mamy mocniejsze nerwy i o wiele więcej wigoru. Podczas wytężonej pracy pomaga nam się skoncentrować. Poza tym wzmacnia mięśnie i korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu krążenia.· Zapobiega kamicy pęcherzyka żółciowego i nerek oraz miażdżycy i zawałom, a także przynosi ulgę w niestrawności. Łagodzi także bóle menstruacyjne i objawy Zespołu Napięcia Przedmiesiączkowego.

 

Produkty zawierające magnez

  • płatki zbożowe;
  • pieczywo pełnoziarniste;
  • kasze;
  • orzechy;
  • banany;
  • pestki z dyni;
  • ciemnozielone warzywa;
  • natka pietruszki;
  • kakao i· gorzka czekolada.

 

Niedobór magnezu

Niedobór magnezu objawia się:

  • nadpobudliwością nerwową;
  • osłabieniem;
  • zawrotami głowy;
  • bolesnymi skurczami łydek;
  • uczuciem odrętwienia i mrowienia w kończynach;
  • niepokojem;
  • drganiem powiek;
  • kłopotami z koncentracją.

 

Niedobór magnezu nie jest także obojętny dla urody. Brak tego pierwiastka powoduje:

  • wypadanie włosów;
  • łamanie się paznokci;
  • próchnicę;
  • zaburzenia snu.

 

Dorośli potrzebują 300-400 mg magnezu na dobę. Ponieważ kawa, herbata, alkohol i cola powodują wypłukiwanie tego pierwiastka dlatego osoby spożywające ich duże ilości powinny przyjmować magnez w tabletkach. Najlepiej wraz z witaminą B, która ułatwia przyswajanie pierwiastka przez organizm.

 

Zdjęcie: Fotolia by © Profotokris All rights reserved

Komentarze
Dodaj komentarz
Aktualnie brak komentarzy dla wpisu