Aqua aerobic

Aqua aerobic jest bardzo popularny, bo to sport dla każdego. Nie ważne mężczyzna czy kobieta, z nadwagą czy bez, starzy czy młodzi. Ćwiczenia w wodzie uwielbiają wszyscy, szczególnie ci, którzy nie lubią chodzić na siłownię. Dlaczego warto chodzić na aqua aerobic? Woda masuje i ujędrnia ciało, pozwala w szybki sposób pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej i co ważne ćwiczenia wykonuje się prawie bez wysiłku. Dodatkowo auqa aerobic przynosi relaks, odpręża i nie obciąża stawów oraz kręgosłupa. Co ważne, ćwiczyć można samemu, w grupie lub pod okiem instruktora.

 

Aqua aerobik to sport dla każdego, bez względu na wiek i kondycję.

 

Agua areobic jest bezpieczny i polecany wszystkim bez względu na wiek, kondycję i umiejętności. Stawiany przez wodę opór podczas ćwiczeń zdecydowanie zwiększa ich efektywność. Dodatkowo ciśnienie hydrostatyczne wody umożliwia wielokrotne powtarzanie ćwiczeń bez narażania organizmu na zmęczenie i ewentualne urazy. Woda działa też kojąco, odprężająco i przede wszystkim masuje każdy fragment naszego ciała. Dodatkowo ciało zanurzone w wodzie jest znacznie lżejsze. To właśnie dlatego ćwiczenia w wodzie często polecane są paniom cierpiącym na schorzenia kręgosłupa i stawów, nadwagę i osteoporozę. 

 

Co ważne, nie trzeba umieć pływać, aby chodzić na aqua aerobic. Zajęcia odbywają się w wodzie sięgającej do pasa lub do klatki piersiowej.

Aqua aerobic - formy treningu

  • na płytkiej wodzie - poziom wody sięga do klatki piersiowej;
  • na głębokiej wodzie - gdzie poziom wody sięga do szyi.

 

Zajęcia są bardzo zróżnicowane. Osoby zainteresowane ta formą aktywności fizycznej mają do wyboru:

  • aerobik opierający się na układach taneczno-ruchowych;
  • ćwiczenia przy użyciu piłek, gąbek, hantli, ciężarków na ręce i nogi;
  • step aerobic w basenie;
  • biegi i marsze w wodzie;
  • łączenie ćwiczeń fizycznych z pływaniem.

 

Ćwiczenia w wodzie pobudzają układ mięśniowy, oddechowy oraz krążenia. Wodny masaż pobudza krwiobieg oraz pomaga spalić tkankę tłuszczową i usunąć z organizmu zalegające toksyny. Wodna gimnastyka jest wspaniałą formą rehabilitacji, bo nie obciąża układu ruchu człowieka. Jest to forma bezpiecznego sportu dla ludzi cierpiących na nadwagę, z bólami kręgosłupa czy urazami kończyn. W wodzie mogą aktywnie ćwiczyć również kobiety w ciąży, które chcą zachować dobrą sylwetkę i kondycję. Dodatkowo ćwiczenia w wodzie usprawniają pracę serca i płuc, pobudzają krążenie krwi, rozwijają siłę mięśni oraz wytwarzają endorfiny, dzięki czemu czujemy się po zajęciach szczęśliwi i zrelaksowani. Warto także pamiętać, że chodzenie na basen hartuje organizm i wzmacnia odporność, szczególnie w czasie wiosny i jesieni.

 

Zalety ćwiczeń w wodzie

Zajęcia trwają zazwyczaj od 30 do 45 minut, w zależności od instruktora. Na początek jest rozgrzewka, potem trening właściwy (ćwiczenia wzmacniające mięśnie, wyszczuplające, ujędrniające i wytrzymałościowe), a na końcu część rozciągająca. W czasie treningu wykorzystywane są różnego rodzaju przyboru takie jak: piankowe rurki, piankowe hantle czy pasy wypornościowe. Instruktor prowadzi zajęcia z płyty basenu, przy dynamicznej muzyce, która pobudza do aktywności. Niektóre zajęcia mogą mieć temat przewodni skupiony na danej partii mięśni, modelowaniu sylwetki czy podniesieniu kondycji i wydolności organizmu. 

Aqua aerobic pomaga:

  • zredukować tkankę tłuszczową;
  • wysmuklić i ujędrnić ciało;
  • wzmocnić mięśnie;
  • oczyścić organizm;
  • pobudzić układu krążenia.

 

Wodny aerobic to świetna forma aktywności także dla osób z nadwagą oraz słabą kondycją fizyczną. Ćwiczenia w wodzie naprawdę nie są trudne i nie wymagają dużej koordynacji ruchowej. Dzięki wodnemu aerobicowi możemy spalić od 400 do nawet 550 kcal przez 45 minut! To sporo więcej niż w czasie tradycyjnych zajęć, ponieważ woda stawia opór, a dzięki temu spalamy dodatkowo więcej kalorii. Woda angażuje również więcej naszych mięśni, z których czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy. Praca mięśni jest intensywna, jest męcząca dla ciała, a nie dla duszy. Co ważne, gimnastyka wodna usprawnia też przemianę materii i przyśpiesza usuwanie toksyn z organizmu.

 

Zdjęcie: Fotolia© by Rido All rights reserved

Komentarze
Dodaj komentarz
Aktualnie brak komentarzy dla wpisu