Jak rośnie brzuch w ciąży, czyli kiedy będzie widać ciążę

Po pierwszej euforii związanej z wiadomością o zajściu w ciążę u niemal każdej kobiety pojawia się to samo pytanie: kiedy mój stan błogosławiony będzie widoczny dla otoczenia? Szczęśliwa mama zastanawia się kiedy z dumą zacznie wypinać ciążowy brzuszek, no i kiedy będzie musiała podzielić się dobrą nowiną z rodziną i pracodawcą.

 

kiedy widać brzuszek w ciąży

 

Kiedy widać brzuch ciążowy?

Stety lub niestety nie ma jednoznaczniej odpowiedzi na to pytanie, gdyż każda z nas jest inna i inaczej przechodzi ciążę. U jednych brzuszek będzie widoczny już w 12. tygodniu, gdy u innych mam ciąża pozostaje w ukryciu aż do skończenia 6. miesiąca (czyli ok 26-28 tygodnia). Na wygląd naszej ciążowej sylwetki mają wpływ różne czynniki na przykład liczba wcześniej przebytych ciąż, budowa i waga ciała kobiety przed zajściem w ciążę, tempo przybierania na wadze w I trymestrze, jak również to czy ciąża jest pojedyncza czy mnoga ;-)

 

Brzuch w ciąży rośnie szybciej gdy:

  • jesteś szczupła, niska lub masz drobną budowę ciała,
  • Twoje mięśnie brzucha są słabsze, mniej wyćwiczone lub jest to Twoja kolejna ciąża,
  • lubisz sobie dogadzać w kuchni lub w ciąży masz wilczy apetyt,
  • w I trymestrze przytyłaś więcej niż jest to zalecane,
  • masz problemy z gazami lub z wypróżnianiem (uczucie wypełnionych jelit),
  • jesteś w ciąży mnogiej.

 

CIEKAWOSTKA: Niektórzy twierdzą, że wielkość i kształt brzucha zależy od płci dziecka, które nosimy pod sercem ;-)

 

 

Kiedy brzuch zaczyna rosnąć u większości ciężarnych

Na podstawie doświadczeń wielu kobiet przyjmujemy, że brzuszek ciążowy zaczyna się pojawiać pod koniec 4. miesiąca (dokładnie między 14. a 17. tygodniem), kiedy to macica przyszłej mamy osiąga rozmiar głowy noworodka. W tym właśnie okresie obwód brzucha zaczyna rosnąć, a nasza talia zanika. Zaczynamy czuć większy brzuch i przesiadamy się na ubrania ciążowe lub te w większym rozmiarze. Tradycyjne dżinsy się nie dopinają, a my kupujemy znacznie wygodniejsze ciążowe spodnie z gumką na brzuchu. U niektórych mam ten moment przebiega naprawdę gwałtownie, a brzuch dosłownie w 2. tygodnie z płaskiego zmienia się w ciążową piłeczkę.

 

 

Jak ciążowe brzuszki wspominają nasze czytelniczki?

wielkość brzucha w ciąży - jak rośnie brzuch

Weronika >>> "Za 1 razem dopiero w 5 miesiącu, a za drugim praktycznie od początku - już w 3 miesiącu miałam zaokrąglony brzuch"

***

Aleksandra >>> "Jestem na początku 4. miesiąca i już widać delikatnie brzusio"

***

Małgosia >>> "Ja w 6m-cu brałam ślub i nie było widać, dopiero koło 7-8 m-ca brzuszek było widać ale i tak był malutki, całą ciążę w swoich ciuchach chodziłam"

***

Karolina >>> "W 3 miesiącu było delikatnie widać lekki brzusio. Później już z górki, rośliśmy jak na drożdżach :)"

***

Małgosia >>> "U mnie w 3 miesiącu było widać, że jestem w ciąży ale to dlatego, że jestem szczupła i wszystko szło mi w brzuszek. W 9 miesiącu już był bardzo dużych rozmiarów"

***

Róża >>> "U mnie 5-6 miesiąc :)"

***

 

A jak to było u Was? Piszcie w komentarzach kiedy pokazał się brzuszek i czy otoczenie od razu zobaczyło, że jesteście w ciąży?

 

 Przeczytaj również:

Jak powiedzieć o ciąży? >>>

Zdjęcie: Pixabay.com

Polecane artykuły
Komentarze
Dodaj komentarz
Ocena:
Marzec 2, 2017
Druga ciąża 19 tydzień i wcale nie widać u mnie jeszcze brzucha jak narazie 2 kilo mniej jak przed ciąża 53 kg. Mam nadzieję że teraz już zacznie się zaokrąglac :)
Ocena:
Marzec 1, 2017
U mnie druga ciąża 12 tydzień a brzuszek mam taki na 5 miesiąc. Muszę nosić ciuchy z pasem ciążowym. Ale moja doktor mówi, że w drugiej ciąży tak jest.
Ocena:
Luty 6, 2017
Jestem w 29 tygodniu ciąży i brzuszek tylko troszkę widac. Znajomi w ogole nic nie zauważyli dopiero nie dawno im powiedziałam.
Ocena:
Luty 5, 2017
Jestem w 19tc, 2 kilo do przodu, ale brzuszka dalej nie widać. To moja pierwsza ciąża.
Ocena:
Styczeń 31, 2017
Jestem w 19 tygodniu i przytyłam tylko 2 kg. To moja pierwsza ciąża, mam 170 cm wzrostu i nic nie widać abym była w ciąży
Ocena:
Styczeń 10, 2017
Jestem w pierwszej ciazy 9 tygodni i 5 dni, jestem niska 160cm wzrostu i brzuszek widać, szczególnie na czczo widać z dolna cześć brzuszka mocno odstaje, wieczorem po wielu posiłkach ( przy ogromnych wzgldeciach) mam brzuszek bardzo duży jak w 4 miesiącu, oczywiście gdy go rozluźnie
Ocena:
Grudzień 24, 2016
Zaczęłam 10 tydzień i zorientowałam się że już ledwo się dopinam w spodnie. Ostatni tydzień siedziałam w domu i chodziłam w getrach więc nie zwracałam uwagi. Dobrze że mam spodnie na gumce bo w innych już nie pochodzę chyba, niby wchodzę ale gniecie. Brzuch już widać ewidentnie a myślałam że dopiero za jakiś miesiąc będzie widać....
Ocena:
Grudzień 16, 2016
Jestem w drugim miesiacu ciazy to juz moja trzecia ciaza jestem szczupla i tylko widac ze przytylam ;-)
Ocena:
Grudzień 14, 2016
Jestem w 9 tyg ciazy brzuszka jeszcze nie widac za to ciagle wymioty nie daja mi spokoju co wiaze sie z problemami z jedzeniem I robieniem czego kolwiek z powodu oslabienia. Strasznie przytulam Bo juz od poczatku ciazy 9kg :\
Ocena:
Grudzień 6, 2016
Jestem w pierwszej ciąży i to dopiero 5 tydzień, a brzuszek już delikatnie widać ;) Jestem niskiego wzrostu i mam słabo wyćwiczone mięśnie brzucha, więc może dlatego. A z drugiej strony mój tata mówi, że ja zawsze miałam delikatny organizm i zawsze od razu reagował na zmiany. Też niektórzy mi mówią, że może bliźniaki, bo babcia mojego męża miała siostrę bliźniaczkę. Nie wiem, mam nadzieje, że wkrótce się okaże :)
Ocena:
Listopad 27, 2016
Jestem szczupła i w 3 miesiącu ciąży i nic bardzo nie widać.
Ocena:
Listopad 19, 2016
Jestem wysoka,szczupła i w drugiej ciąży. Obecnie mam 9/10 tydz a moj brzuch jest dosc widoczny . az sie
boje
Ocena:
Listopad 18, 2016
Tak właśnie szukałam w Internecie czy coś ktoś napisał na temat szybko widocznego brzuszka:) :) ... jestem w 8 tygodniu no i mój brzuszek w przeciągu paru ostatnich dni naprawdę jest widoczny... Jest to moja 3 cia ciąża i nie wierzę że aż tak szybko zaczął mi się powiększać mój obwód. .::() :)poprzednie dwie ciąże to było pod koniec 3 miesiąca połowa czwartego jak tak było widać Więc stwierdzam że może coś w tym jest że z każdą ciążą jest coraz szybciej widoczny...pozdrawiam wszystkie mamy i te co dopiero pierwszy raz będą ☺
Ocena:
Listopad 16, 2016
18 tc - moja pierwsza ciaza. Moj brzuszek troszke urosl ale to raczej efekt zaprzestania aktywnosci fizycznej i niestety problemow z zaparciami;\
Ocena:
Październik 31, 2016
1 ciaza, tydz 9, nic nie wdać, ale ma wrażenie jakby maica byla powiekszona kiedy dotykam brzucha.
Ocena:
Październik 30, 2016
Dodam, że to moja pierwsza ciąża. Od początku przytyłam 3 kg, jak dla mnie to sporo, bo moja stała waga to 42 kg przy wzroście 160 cm.
Ocena:
Październik 30, 2016
Jestem w 14 tygodniu ciąży. W przeciągu ostatnich 3 dni uwidocznił mi się dość spory brzuszek. Jest sterczący na wysokości ciut poniżej pępka. Mąż od dwóch dni patrzy na mnie przed snem jak przebieram się w piżamkę i się śmieje, bo nie może wyjść z podziwu, że tam nagle zrobił mi się brzuszek i z dnia na dzień aż tak zmieniła mi się sylwetka
Ocena:
Październik 10, 2016
U mnie dopiero w 7 miesiącu byli widać i wszyscy sądzili ze to dopiero z 3-4. A nie przytyłam nic. Schudłam 5 -kg a po porodzie ważyłam o 10-12 mniej niż przed ciążą :-)
Ocena:
Październik 5, 2016
Ooo a ja w pierwszej ciazy to mialam widoczny brZuch dopiero w połowie 7 miesiąca a przez cala ciaze przytylam zaledwie 4i pol kg a syn urodził sie w 38 tyg i wlasnie z taka waga wiec ogólnie po porodzie odraz wazylam o 10 kg mniej niz przed zajsciem w ciążę. A teraz jestem w drugiej ciazy narazie 10tc ale ciekawe jak to będzie.
Ocena:
Wrzesień 30, 2016
W pierszej ciazy bylam bardzo szczupla brzuch tak naprawde byl widoczny na koniec 6miesiaca w drugiej ciazy brzuch byl od samego poczatku najpierw sie zaokraglil w jakis 4tygodniu juz wtedy wiedzialam ze jestem w ciazy do konca ciazy wygladalam jak wioryb ale nie ma co sie dziwic syn sie urodzil 5kg i 62cm wiec gdzies musial sie zmiesci
Ocena:
Wrzesień 30, 2016
Jestem w czwartek ciąży praktycznie w drugim miesiącu już widać było brzuszek :) przy wcześniejszych ciążach było podobnie jestem szczupłej budowy ciała może to stad
Ocena:
Wrzesień 3, 2016
"Bylam w krolestwie zmarlych. Widzialam nieskonczona ciemnosc. Nic co powiesz . Ani co zrobisz. Nie moze mnie przerazic." "Wodz Wojenny Vol'jin". Czy to nie brzmi absurdalnie, klasa ? Ja, na przyklad, nie przyjme rozkazow trolla.
Ocena:
Sierpień 22, 2016
Pierwsza ciąża, na dzień dzisiejszy rozpoczynam 14tydzień :)
Mam 162cm wzrostu i jak narazie nie przytyłam ani grama (jem mało a często...bardzo często :) ), brzuszka również nie widać (lekko zaokrąglone podbrzusze)
Przed ciążą schudłam parę kilo więc swoje ubrania wydaje mi się, że ponoszenia jeszcze przez jakiś czas :)
Ocena:
Sierpień 13, 2016
Ja jestem w pierwszej ciąży. Kończy się 6. tydzień i brzuszek się pojawia. Mąż nie widzi, ale nie dopinam juz kilku par spodni :-(.
Zobaczmy co będzie dalej :-).
Pozdrawiam
Ocena:
Sierpień 3, 2016
Witam brzuch Karol pozdrawiam
Ocena:
Lipiec 22, 2016
I mnie ciąża pierwsza ale jak nie było widać brzuszka tak w 6miesiącu mam przed sobą piłeczkę i to w ciągu 3tygodni... ;)
Ocena:
Lipiec 8, 2016
W 1 ciąży brzuszek pokazał mi się w 5mscu ciąży. Od 6tc nic nie mogłam jeść wymiotowałam po wszystkim. Męczyłam się do ok 3msca. Pierwszą ciążę przeszłam drastycznie.Teraz jestem w 2ej ciąży i dopiero okaże się czy będę przechodzić tak samo. Czekam do przyszłego tyg bo zacznie się 6tc....
Ocena:
Lipiec 2, 2016
13 tydzien i lekko widac,czuję powiększoną macicę. Jeszcze chodzę w normalnych rzeczach,ale obawiam się że za 2-3 tyg.będę zmuszona szukac ciążowych W poprzednich ciążach zaokrąglałam sią po 20 tc
Ocena:
Czerwiec 27, 2016
Ja jestem w 11 tygodniu. Jak stanę przed lustrem to trochę widzę ze brzuszek się zaokrągla ale moja rodzina i znajomi tego nie widzą ;/ Mam 159 cm wzrostu i zawsze cokolwiek bym nie zjadła ważyłam 50-52 kg od początku ciąży przytyłam 9 gram tylko. Mam mdlosci a wymiotowalam tylko 4 razy i dzis również wiec to mało żeby chudnąć ale coś nie mogę przytyć i nie mam apetytu. Dobrze ze lekarz mówi ze z dzadziała wszystko w porządku ;)
Ocena:
Czerwiec 23, 2016
Jestem 5 miesiące Nie Widać Brzucha Maciej Brzuch Mam
Ocena:
Czerwiec 11, 2016
Ja jestem w 4-tej ciąży. Już w pierwszej ciąży brzuszek pojawił się szybko bo w 6 tygodniu już było widać malutki brzuszek... i tak z każdą ciążą miałam, ale teraz jestem w 8 tygodniu i już mam piłeczkę jak bym w 4 miesiącu była. 14 czerwca idę na pierwszą wizytę, chyba, że lekarz mi powie, że to bliźniaki to wszystko się wyjaśni he he ;) marzymy o synku bo w domu 3 dziurawce ;)
Ocena:
Czerwiec 8, 2016
Cześć ja jestem w 16 tyg ciąży jest to moja pierwsza ciąża brzuszek juz ładnie widać od początku ciąży nic nie przytyłam a nawet schudłam 2 kg ze względu na moje mdłości i wymioty obecnie ważę 51,5 kg przy wzroście 166.
Ocena:
Czerwiec 4, 2016
Jestem w 17 tygodniu i juz mam brzuszek z dnia na dzień ponad pępek się pojawił i wypuklo pępek
Ocena:
Maj 10, 2016
Ja jestem w 11 tygodniu ciąży i brzuch mam bardzo widoczny
Ocena:
Maj 6, 2016
jestem w 9 tygodniu, druga ciąża. Brzuszek widoczny dość mocno, nawet bardzo. W Rossmannie nawet nie musiałam stać w kolejce, bo zostałam poproszona do przodu, ze względu na ten stan ;) Więc nie tylko ja go widzę ;)
Ocena:
Kwiecień 26, 2016
jestem w 5 miesiacu ciazy i w ogole nie widac brzucha
Ocena:
Kwiecień 21, 2016
Właśnie zaczynam 18 tydzień. Przed ciążą ważyłam 47 kilo przy wzroście 163 cm. Teraz moja waga to jakieś 52,6. Ja swój brzuszek odstający już widzę ale ubieram raczej szersze bluzki więc inni nie zauważają. Ogólnie te 5 kilogramów jakoś nie rzuca się bardzo w oczy, spodnie kupiłam ciążowe rozmiar S ale i tak musiałam zwęzić gumki w pasie, bo lecą mi one z tyłka. Na szczęście lekarz mówi, że z dzieckiem wszystko w porządku.
Ocena:
Kwiecień 20, 2016
Mój brzusio rośnie powolutku, ale około 19 tygodnia był już widoczny dla otoczenia.
Ocena:
Kwiecień 9, 2016
Witam. Ja spodziewam sie 4 dziecka i powiem ze brzuszek mam tak duzy jak sie schylam po cos to mi przeszkadza jest bardzo widoczny a jestem w 9 tyg ciazy :) znajomi i rodzina liczy na bliznieta :)
Ocena:
Marzec 26, 2016
Cześć wszystkim ! :) za dwa dni będzie się zaczynać 5 miesiąc mojego maluszka w brzuszku :p bardzo się cieszę :d nie umiem się doczekać mojego skarba na świecie !! :D kiedy go przytulne i wycaluje; *;* , mam 1.64 wzrostu zawsze byłam bardzo szczupłą kobieta ważyłam z 50 kg lecz przed ciążą pojawiła mi się niedoczynność tarczycy i zaczęłam tyć ; ( i przed ciążą przytyłam do 65 kg . Teraz aktualnie waze 68.5 kg chodź waga mi skakała w powodu mdłości ciążowych i wtedy schudłam 1.5 kg lecz po miesiącu juz ważyłam o tyle więcej :) brzuszek mam widoczny obwód wynosi 89 cm .
Ocena:
Marzec 3, 2016
Jestem w 15 tygodniu, brzuch widać tylko, wieczorem po całym dniu jedzenia. Mam 172 cm wzrostu i aktualnie ważę 56,8. Od początku ciąży przybyło mi jakieś 0.5kg.
Lekarz powiedział, że w sumie to bardzo dobrze, że nie tyje. :)
Ocena:
Luty 16, 2016
ja jestem w 16 tygodniu ciazy, wazylam wczesniej 52 kg przy 165 cm, teraz tak z 54,5, brzusiu jest widoczny ale ja nigdy bardzo obcislych ubran nie lubilam takze nikt oprócz mnie no i tych co wiedza ze w ciazy jestem nie pozna ze dzidzi rosnie :) za 2 miesiace mam slub, chcialabym aby brzusiu tak stopniowo rosl no ale jak jakos nagle sie powiekszy tez fajnie, oby dzidzius zdrowy byl.
Ocena:
Luty 5, 2016
Właśnie Ania, piersi to jedyne co mogłoby zostać po ciąży i karmieniu:-)) Najgorsza dla nas jest zima,mniej ruchu więcej tycia:-/
Niżej pisałam o tabl.Cyclo 3 feat. Muszę sprostować to są kapsułki Cyclo 3 FORT.
Ocena:
Luty 4, 2016
Ja jestem w 17 tyg. ciąży i przytyłam już 8 kg. Brzusio jest już widoczny, ale bardziej jak w brzuszku przybyło mi w pupie, udach i piersiach.
Ocena:
Luty 4, 2016
Chce jeszcze powiedziec,bo to moze ma znaczenie,ze ogolnie nie jestem gruba.Przed ciąża ważylam 62 kg,dla mnie ok ,wzrost 166. Ujęłabym może trochę z ud :-) Widać taka moja natura że w ciąży tak tyję. Po 1.szybko schudlam-karmienie i stres...
Ocena:
Luty 4, 2016
...niż w 1.Ale przytylam 2 kilo w 3 tyg.-moze to tez przez tarczyce:(I znów widze obrzeki,lekarz dal mi na to tabl. Cyclo 3 feat.
Niżej pisze Eryka zmartwiona malym brzuszkiem-jesli dzidzia rośnie zdrowo to ja bym sie cieszyla ze waga na razie stoi.
Ocena:
Luty 4, 2016
U mnie w 1.ciąży brzuszek bylo widac w 4-5 miesiacu. Pod koniec byl duuży, przytylam aż 24 kilo,mialam spore obrzeki,twarz napuchnieta,wynik zatrzymywania sie wody:( Obecna ciaze widac od 3 mies,jestem w 6.na tym etapie brzuch moze troche mniejszy...
Ocena:
Luty 3, 2016
początek 4 miesiąca i brzuszek jest już widoczny :) ulubione spodnie niestety poszły w odstawkę :)
Ocena:
Styczeń 24, 2016
Ja zaczynam 4ms i brzusio widac dosc mocno
Ocena:
Listopad 24, 2015
Czesc .... Jestem w 16 tygodniu ciozy i moja waga jest caly czas tak sama 57 kg i martwie sie .... Jestem osoba szczupła mama mowi mi ze nie ma co sie martwic ale jednak martwie sie ... Jak myslicie
Ocena:
Listopad 23, 2015
Mam takie pytanie... Ostatni raz współżyłam 15 sierpnia (było to 4 dni przed owulacją). Od tego czasu miałam 4 okresy, normalne, duże, ze skrzepami (krótki cykl) i jak zwykle każdego 12 dnia cyklu odczuwalna owulacja... Wczoraj zrobiło mi się niedobrze, wpadłam w panikę, zrobiłam test ciążowy - negatywny. Czy powinnam biec na usg, w sensie, że jestem w ciąży i jest ona "utajona". Przepraszam za panikę, ale zaskoczyły mnie te mdłości.
Ocena:
Wrzesień 23, 2015
Ja jestem na poczatku 5 miesiąca, jestem szczupła i wysoka. Waga 55 przy 175 . I od poczatku ciąży nie przybrałam nic. Dodam, że zdarzyło mi się tylko 2 razy wymiotować. Brzuszka nie ma w ogóle. Obecnie na usg maluszek ma 12 centymetrów. Robiłam zdjęcia w końcu 3 miesiąca i te z dzis są identyczne. Położna i lekarz twierdzą, że powinnam się cieszyć, ale ja troszkę jednak sie martwię.
Ocena:
Sierpień 30, 2015
U mnie faktycznie w drugiej ciąży szybciej był widoczny. :-) To chyba też zasługa wagi, bo w pierwszej ciąży była cała okrąglutka ;p teraz monitoruje wagę na wykresie na bellybesfriend i właściwie jak na razie tylko brzuszek mi rośnie.
Ocena:
Sierpień 25, 2015
W ciąży jazda rowerem? ??
Ocena:
Sierpień 4, 2015
Jestem w 12 tygodniu pierwszej ciąży i brzuszek jest już lekko widoczny. Nikt z mojego otoczenia jeszcze nie zwraca na niego uwagi, ale ja sama odczuwam różnicę i dziś zauważyłam, że nie mogę dopiąć spódnicy, którą jeszcze tydzień temu zapinałam spokojnie. Pomierzyłam się i w brzuszku przybyło mi 1 cm w ciągu ostatniego tygodnia.
Dodam jeszcze, że nie miewam napadów obżarstwa, jak jestem głodna najczęściej decyduję się na owoce lub warzywa, a poza tym jem to samo co przed ciążą. Nie jadam fast foodów, chipsów ani słodyczy. Poza tym przed ciążą byłam dość szczupła, choć zawsze miałam tendencję raczej do tycia w brzuchu niż w innych częściach ciała. Przed ciążą: wzrost 170 i waga 57 kg. Teraz przytyłam dosłownie 0,5 kg, ale i tak czuję się jak napompowana...
Ocena:
Lipiec 29, 2015
Lukas, jeśli jest drobniutka to możliwe, brzuszek może nie jest widoczny dla otoczenia ale się zmienia - robi się twardy, napięty i lekko wypukły. Twoja dziewczyna może go odczuwać przy siadaniu np. A tak w ogóle, gratulacje!
Ocena:
Czerwiec 7, 2015
Bede Tata za 8 mc, mojej dziewczynie juz w 6 tygodniu brzuszek zaczyna juz brzuszek sie zaokrąglać, czy to mozliwe? Jest bardzo bardzo filigranową kobieta.
Ocena:
Maj 26, 2015
Julia.Kotarska1993", w zasadzie możesz jeść wszystko o ile jest zdrowe i w rozsądnych ilościach. Nie jedz surowych mięs i ryb, warzyw wzdymających jak kapusta, napoje gazowane, alkohol wiadomo odstaw, kawa lepiej też, nie jedz smażonego - lepiej lekkostrawne rzeczy :)
Ocena:
Maj 25, 2015
Dla wszystkich kobietek ktore spodziewaja sie baby;-) Ja jestem drobnej budowy...mam 1,62m wzrostu..i przed ciaza wazylam..50 kg..moj brzusio stal sie juz na poczatju 3 miesiaca widoczny..i to znacznie..i nie pomaga w tym samo wciaganie brzucha..widocznosc zaokraglenia..staje sie z dnia na dzien coraz bardziej widoczna.. Macie tak samo lub podobnie?? pozdrawiam przyszle mamuski:-)
Ocena:
Maj 1, 2015
Hej dziewczyny! Jestem w 3 tyg. ciąży i chciałabym się zapytać co w ciąży wolno jeść a czego nie? Mogę na Was liczyć? Jest to pierwsza ciąża i dlatego boję się,że zaszkodzę maluszkowi.
Ocena:
Kwiecień 10, 2015
W pierwszej ciąży brzuszek bylo widać w okolicach 4 miesiące.. Stety lub niestety poród byl wykonany przez CC i mięśnie nie wrócimy jeszcze do stanu idealnego.. Teraz synek skończył 21 miesięcy a ja jestem w drugiej ciąży - zupełnie nie planowanej. Dokladnie w 9 tygodniu i juz brzuszek sie zaokrągla :) powoli nie dopinam się w swoje spodnie :)
Ocena:
Luty 23, 2015
hej, ja też nie jestem szczupła (93kg) i akurat u mnie brzuszek jest ładnie zaokrąglony i zawsze położne się dziwiły że taki ładny brzuszek,bo zdarza się często że jeśli kobieta ma większy brzuch na co dzień to on się trochę rozlewa na boki ;) znam przypadki że u kobiet po 30t c nie widać brzuszka,bo jest "schowany" w zwykłej warstewce tłuszczu ;)jeśli na usg jest wszystko ok,to nie masz się czym martwić :) ja za to ostatni tydzień byłam w szpitalu :( ciśnienie 220/112 :( masakra, ale już ok
Ocena:
Luty 23, 2015
Liliano, nie martw się. Jeśli na USG wszystko wyszło dobrze, z dzieckiem i z Tobą nic się nie dzieje - to jest w porządku. Czasem brzucha nie widać i do 8 miesiąca (zależy od kobiety). A może być też tak, że w ciągu 2 tyg. brzuch zacznie Ci rosnąć jak szalony :) U mnie w 5 miesiącu poszedł moooocno do przodu :)
Ocena:
Luty 18, 2015
Cześć Dziewczyny. Ja jestem w 25tyg.ciąży i bardzo sie martwie bo prawie wogóle nie mam brzucha. Co prawda nie należe do najszczuplejszych ale przeciez wkoncu brzuszek powinien sie juz pojawic. Juz sama niewiem co mam myslec, martwie sie ze coś z małą nie tak. 3tyg.temu miałam robione usg.i było wszystko w pożadku ale i tak sie martwie baaardzo.Jak to było u was? Miałyście już w 25tyg.brzuszek? To moja pierwsza ciąża. Prosze pocieszcie mnie bo chyba oszaleje...
Ocena:
Luty 12, 2015
już taki nowy nie jest ;) dziękuję i tobie również wszystkiego dobrego :*
Ocena:
Luty 12, 2015
wiem ciesze się że jednak to nie ciąża. OKRES pewnie mi się spóźnia przez stres, albo znowu mam problem z jajnikiem.. Zyczę powodzenia Tobie z nowym mężem Paola, oraz żeby dzieciątko było zdrowe :)
Ocena:
Luty 11, 2015
ada ciesz się :)nie ten czas i nie ten facet więc ja bym się cieszyła , a co do opóźnienia miesiączki to moja kumpela kiedyś miała taką sytuację (1,5miesiąca nie miała przy regularnych cyklach) i gin jej napisał receptę na duphaston który miał wywołać miesiączkę, pow że prawdopodobnie nie może jej pęknąć jajeczko czy coś ;) to jest lek na podtrzymanie ciąży, albo właśnie wywołanie miesiączki, ale ona jak dostała rcp i okazalo się nie jest w ciąży (nie chciala) to po kilku dniach dostała bez leku
Ocena:
Luty 11, 2015
jednak nie jestem w ciąży ... nie wiem czy się cieszyć czy martwić .. miesiączka juz 2 tyg się spóźnia ...
Ocena:
Luty 11, 2015
ale masz na myśli że na środku między żebrami? tak jak napisałaś rozciąga się wszystko, narządy przesuwają, powiedz lekarzowi na wizycie, a tak to myślę że martwić się nie musisz, jeszcze cię będzie ciągnęło, dusiło, i bolało ;)
Ocena:
Luty 11, 2015
Tak miedzy zebrami ale to tylko wieczorem i to bardziej jak naciaganie czegoś niz bol
Ocena:
Luty 11, 2015
a gdzie cię boli? po prawej czy lewej stronie? jak po prawej to wątroba może być,mnie bardzo szybko zaczęła boleć, a tak to nie wiem co ale w sumie rozciągać się może wszystko, narządy się przesuwają ;)
Ocena:
Luty 10, 2015
Dziewczyny czy mialyscie lub macie cos takiego wieczorem czuję taki ucisk miedzy zebrami jak sie prostuje lub zginam na lewo czy prawo tak tak by cos mi sie naciagalo
Ocena:
Luty 10, 2015
Kochana ciesze sie twoim szczesciem trzymaj za mnie kciuki ja mam usg na 19 lutego
Ocena:
Luty 10, 2015
hej,wszystko dobrze malutka rozwija się rownomiernie, 28 tydzień wg usg :) ponad kilo waży :)
Ocena:
Luty 10, 2015
Paola i co tam u ciebie jak po wizycie?
Ocena:
Luty 8, 2015
anna podobno najbardziej "ryzykowny" okres to pierwsze 6 tygodni, więc już możesz być spokojniejsza, też daj znać jak było i co nowego się dowiedziałaś, ja jutro też napiszę :) ada czekam na wiadomość niecierpliwie, daj znać zaraz jak bedziesz coś wiedzieć :)
Ocena:
Luty 8, 2015
Paola ja tylko czekam niecierpliwie do 19 lutego oby wszystko było ok
Ocena:
Luty 8, 2015
o to to na pewno, o alimenty wystąpie, niech sobie nie myśli. a czy był to konkretny powód rozstania ? szczerze mówiąc pokazał tylko to jaki jest niedojrzały ;)) faceci to idioci , nie obrażając tych dobrych mężczyzn .
Ocena:
Luty 8, 2015
ada wystąpisz o alimenty zawsze to coś, nie unos się honorem tyle ci się należy i bedzie to jakiś pieniądz. Natomiast jeśli się rozstaliście to pewnie był powód i nie warto próbować na siłę, choć historia zna różne przypadki ;) idz do lekarza czy tam na badanie krwi najpierw i czekam z niecierpliwością na wiadomość :) anna a ty się nie martw ciąża to taki czas kiedy kobietą targają różne strachy, mówię tak choć ja też zawsze szczególnie boję się przed wizytą, ale jutro idę więc znowu wytrwałam
Ocena:
Luty 8, 2015
Ja to zyje nadzieja ze bedzie wszystko ok tak bardzo pragne dziecka czekam z niecierpliwością na wizyte a ty sie nie martw sama bys se dala rade i nie ma sensu być z kims tylko z powodu ciazy bo to zadko konczy sie szczęśliwie
Ocena:
Luty 8, 2015
właśnie również mam cały czas uczucie wzdęcia brzucha..mam nadzieję że to tylko moja obsesja, uwielbiam dzieci to fakt, ale nie wiem czy byłabym gotowa teraz na to .. a partner który miałby być "tatusiem", no niestety rozstaliśmy się niedawno i nie chciałabym jak na razie mu mówić o swoich podejrzeniach.
Ocena:
Luty 8, 2015
U mnie wczoraj powinien zacząć sie 13 tydzien usg mam dopiero na 19 lutego ostatnie usg mialam 17 stycznia i było ok brzuch jakoś zabardzo nie rosnie chociaż jestem szczupłą osoba jedynie jak zjem to wydaje się być wiekszy też się denerwuje czy wszystko jest ok
Ocena:
Luty 7, 2015
oj gdybyś wiedziała w jakiej ja byłam sytuacji kiedy dowiedzialam się o drugiej ciąży ehh szkoda gadać, ale teraz mój synek to moje sloneczko, najdroższe , ukochane, zresztą tak samo jak starszy teraz prawie 12-letni ;) no i czekam aż na świecie pojawi się upragniona córeczka (za 2 miesiące) tworzę udane małżeństwo z drugim mężem i mam najwspanialszą rodzinkę na świecie, ale wszystkie ciąże wiązały się ze strachem,bo nie zawsze jest różowo i w porę, ale dzieci to cud, coś wspaniałego :)
Ocena:
Luty 7, 2015
jeśli byłby to rzeczywiście 4 miesiąc to tak, może być już napięty ... a tatuś dziecka? przez pierwsze 3 miesiące przynajmniej u mnie wystepowało takie uczucie pełności brzucha, jak przy wzdęciu po obżarstwie ;) później brzuch trochę jakby robił się mniej wypukły aby ukazać się dopiero ok 5,6 miesiąca już w większej okazałości, 19 lat młoda jesteś, ale bez przesady, nawet jeśli jesteś w ciąży to wierz mi wszystkie strachy i nerwy ktore teraz tobą targają znikną kiedy maleństwo się urodzi :)
Ocena:
Luty 7, 2015
mam dopiero 19 lat .. i dziękuję za rady, na pewno w tygodniu pójde zrobić badania . a jeszcze jedno pytanko, czy od razu brzuch np . w 4 msc robi się taki twardy? nie mam nawet z kim o tym porozmawiać ... :(
Ocena:
Luty 7, 2015
ale w takim razie robiłaś test? ja też miałam wstręt do papierosów (a przed ciążą paliłam , przed wszystkimi 3 i zawsze taki sam wstręt) musisz zrobić test, najlepiej z krwi beta Hcg :) to wszystko wyjaśni,bo jeśli rzeczywiście jestes w ciąży powinnaś być pod opieką lekarza :) głowa do góry ja pierwszego syna rodziłam jak miałam 21 lat ;) a ty ile masz?
Ocena:
Luty 7, 2015
na początku byłam u ginekologa bo dostałam grzybicy, i 2 razy w miesiącu miałam miesiączke i strasznie się przestraszyłam . jednak lekarz mi nie zrobił żadnych konkretnych badań, tylko stwierdził że to grzybica od antybiotyków które wcześniej brałam .
Ocena:
Luty 7, 2015
swego czasu miałam tylko obrzydzenie do papierosów i różnych potraw , teraz już jest lepiej. może jestem przewrażliwiona , jednak chciałabym mieć dziecko, ale jeszcze nie teraz. na brzuchu wgl nie sypiam, jednak zawsze spałam na boku, teraz mam z tym problem, jest mi strasznie ciężko.. i spie na plecach :)
Ocena:
Luty 7, 2015
a co do snów, to mi też się śniło przy drugim synku, że rodzę i jakoś w tych dniach zaszłam w ciążę jeszcze o tym nie wiedziałam, a teraz przy córeczce też miałam taki "proroczy sen" ;) ale może mieć też na to wpływ twój strach przed nieplanowaną ciążą, za dużo o tym myślisz, tak czy siak powiem ci jedno, każda ciąża niesie ze sobą jakieś obawy i lęki, ale jak już maleństwo jest z tobą to życia sobie bez niego nie wyobrażasz więc głowa do góry :)
Ocena:
Luty 7, 2015
ada1249 wszystko się może zdarzyć, ale żebyś tak całkiem bez objawów przeżyła te pierwsze "najgorsze' trzy miesiące, to chyba za dobrze by było ;) najbardziej charakterystycznym objawem jak dla mnie oprócz zatrzymania miesiączki (nawet jesli na początku plamienie występuje to nie jest to okres tylko lekkie plamki, więc łatwo odróżnić) to swędzenie brodawek, masakra ;) nawet stanik przeszkadza, nie mówiąc o spaniu na brzuchu :) to co? jak to jest z tobą?pozdrawiam
Ocena:
Luty 7, 2015
cześć wszystkim, od kilku miesięcy mam dziwne sny na temat ciąży, przez co bardzo się boję że jestem w ciąży Mam wrażenie że mój brzuch z dnia na dzień się powiększa. oraz jak sie patrze na niego to strasznie szybko unosi się do góry przy wdechach. no i ostatnio spóźnia mi się miesiączka, lecz nie wiem czy to ze stresu ... czy jest możliwość że mogę być w 4 msc ciąży a zbytnio tego nie widać i nie czuć?
Ocena:
Styczeń 26, 2015
no to w 11 tyg jeszcze nic ci tętna nie zmierzy, tzn oprócz usg. To jeszcze cię pocieszę że koleżanka miała podobnie do ciebie, czyli rozwój płodu się zatrzymał i jak miałam schizy na początku czy wszystko dobrze, to pdr pow że takie rzeczy to znacznie wcześniej się dzieją że właściwie teraz mogę już być spokojna, a miałam jakoś też 12 t.c :) także bądż spokojna
Ocena:
Styczeń 25, 2015
Niestety jestem z Białegostoku wiec trochę daleko nie u mnie 11 tydzien a lat 27 skoncze
Ocena:
Styczeń 25, 2015
myśl o tych przyjemnych aspektach :) mam taki położniczy jak kiedyś badali taki metolowy lejek do słuchania płodu, skąd jesteś? jeśli z poznania, mogę Ci go oddać :)
Ocena:
Styczeń 25, 2015
to widzę że tak jak ja :) spodziewam się że ok 20kwietnia urodzę bo zawsze rodziłam w ok 38 tyg :) nie martw się, nie daj Boże ale Twoje dziecko jest już na tyle duże (w 27tyg) że da radę na zewnątrz, czujesz ruchy? jak masz obawy, albo nie rusza się dłuższy czas to wypij dwa łyki coli (jeśli nie pijesz to mleko albo czekolade zjedz) i połóż się na lewym boku, powinno się obudzić :) a znasz płeć? wybrałaś już imię?
Ocena:
Styczeń 25, 2015
ja za miesiac skończę 27 pierwsza straciłam jak mialam 22 yemu Taki stres i te czekanie miesiac na usg eh przydal by sie detektory tętna płodu moze byla bym spokojniejsza
Ocena:
Styczeń 25, 2015
nie denerwuj się , ja mam 32 lata jestem mamą dwójki dzieci (najstarszy syn ma 11 lat) ale im byłam starsza tym bardziej świadoma zagrożeń i w nerwach, teraz jestem z córeczką w ciąży i ciągle mi się wydaje że coś nie tak jest, ale potem uspokajam się po kolejnej wizycie, u ciebie pewnie jest podobny aspekt psychiczny, nie martw się będzie dobrze, wszystkiego dobrego i zdrówka dla mamy i maleństwa pod sercem :)
Ocena:
Styczeń 25, 2015
Dziewczyny ja jestem w 11 tyg 17.01 mialam usg bylo ok teraz mam az 19.02 nie czuje kompletnie zebym byla w ciazy nic nie boli brzucha nie widac niby jak zlej to wiekszy ale tp tylko tyle strasznie sie martwie bo 4 lata temu mialam poronienie chybione ciaza sie zatrzymala :( teraz stres straszny jak mam wytrwac do usg :(
Ocena:
Styczeń 20, 2015
trzeba się ratować pitnymi jogurtami, suszonymi śliwkami itp, takie uroki, trzeba się namęczyć z wzdęciami, bólami, dodatkowymi kg, a dół przychodzi prędzej czy później tym spowodowany, ale opłaca się , a po ciąży wszystko w kilka tygodni wróci do normy także będzie ok, trzymam kciuki :)
Ocena:
Styczeń 19, 2015
Zaparcia się jeszcze zdarzaja ale są krotsze niz wczesniej i juz nie tak czeste jak w poprZednio.
Ocena:
Styczeń 19, 2015
Tak pierwsza ale nawet lekarz stwierdzil ze bardzo szybko u mnie brzuszek widac i powiedzial ze to się zdarza u szczuplych dziewczyn. Faktycznie poczatkowo ten brzuch był wiekszy bo miałam straszne gazy i zaparcia. Teraz wszystko wrocilo do normy brzusio mniejszy ale jednak zostal :)
Ocena:
Styczeń 19, 2015
madzialena :) to Twoja pierwsza ciąża? to normalne później trochę się "wchłonie" bo na początku jest takie odczucie że brzuch wzdęło, ale to mija, ja jestem w trzeciej ciąży i w poprzednich nie było za bardzo widać ciąży (oprócz tego początkowego okresu kiedy czułam się spuchnięta i wzdęta) a teraz jest mega wielki ;) ale czytałam że to normalne bo mięśnie macicy są już przyzwyczajone do naciągania się i szybciej brzuch się uwydatnia :)
Ocena:
Styczeń 19, 2015
Jestem w 10 tyg ciąży i już widać brzuszek. Nie dosc że jestem szczupła bo noszę rozmiar 34 i to tez nie kazdy jest dobry czasem sie zdaza ze i 34 jest zbyt duzy to jeszcze mam okropne wzdecia i problemy z wyproznianiem.Brzuszek wyglada troszkę jak wydety ale nie do konca bo zrobilo się jajeczko na samym podbrzuszu
Ocena:
Grudzień 27, 2014
ja jestem w 3 ciąży , koniec 5miesiaca, a brzuch mam jak w 7-8 no masakra :(
Ocena:
Listopad 20, 2014
U mnie przełom 8/9 tydz a brzuszek mam juz dość wyraźny a to pierwsza ciąża i żadnych objawów wzdęć oto.
Ocena:
Listopad 1, 2014
U mnie pod koniec 4 mca
Ocena:
Październik 19, 2014
JA tak samo poczatek 9 tyg a wzdecia mam takie i brzuch jak na 8 miesiąc :/
Ocena:
Wrzesień 21, 2014
A ja w 8 tygodniu ciąży jak tylko dowiedziałam się że jestem w ciąży z marszu przytyłam 3 kg i obrazu zwiększył się obwód tali w pasie o 3 cm. Nie mam pojęcia dlaczego tak przytyłam jak w sumie wcale jakoś za specjalnie się nie objadam.mam okropne wzdęcia ze ciężko mi nawet oddychać i wtedy wyglądam jak w 7 miesiącu masakra. Ktoś z was też tak miał?
Ocena:
Wrzesień 18, 2014
w pierwszej ciazy brzuszek pokazal sie okolo 7 miesiaca. teraz jestem w drugiej ciazy 5 tydz. a brzuszek juz jest widoczny . troszke jestem tym przerazona bo skoro juz widac to co to bedzie pod koniec :D
Ocena:
Sierpień 31, 2014
Jestem w 10 -tym tygodniu drugiej ciąży i przytyłam 7 kg od czasu poczęcia. Z rozmiaru 34-36 przeskoczyłam nagle w rozmiar 38. brzuszek wygląda tak jak w 6 miesiacu pierwszej ciąży dość spory choć ciąza jest pojedyńcza. Ale nie mam żadnych dolegliwości biegam ćwicze jeżdże na rowerze i nie sprawia mi to zbytniego wysiłku. Dużo ruchu to lżejszy poród. córcie rodziłam tylko 7 minut:) naturalnie
Ocena:
Lipiec 1, 2014
jejku Basia, ale Ty drobniutka jesteś