Moda na rowery

Rowerowe szaleństwo od kilku lat panuje na polskich ulicach. Jeżdżenie na dwóch kółkach stało się modne nie tylko w wolnym czasie, ale także na co dzień – jako alternatywa dla samochodu czy komunikacji miejskiej. I bardzo dobrze, bo rower czyni cuda – jeśli jeszcze nie złapałaś bakcyla, wybierz się na przejażdżkę jak najszybciej!

 

 

Rower – przyjemne z pożytecznym

Dzięki rowerowi dotrzemy wszędzie szybko i bez korków – na dodatek na dwóch kółkach możemy się poruszać praktycznie przez większość roku. Od wiosny do jesieni, wyłączając deszczowe dni, rower z powodzeniem może nam zastąpić samochód w drodze do pracy, na kawę z przyjaciółką czy drobne zakupy. Infrastruktura w Polsce jest na coraz wyższym poziomie – sieć ścieżek rowerowych jest rozwinięta, stojaki na rowery znajdziemy praktycznie przed każdym centrum handlowym i w najważniejszych punktach dużych miast.

 

Co daje nam rower?

Rower to jednak przede wszystkim najprzyjemniejsza forma aktywności ruchowej. Dłuższa przejażdżka daje nam tyle co wycisk na siłowni, ale zamiast wylewać siódme poty w zamkniętym pomieszczeniu, możemy pozwiedzać okolicę czy wybrać się na wycieczkę ze znajomymi. Jazda na rowerze modeluje naszą sylwetkę – wzmacnia łydki, uda i pośladki, będąc tym samym skuteczną bronią w walce z cellulitem. Jeśli mamy odpowiednio ustawione siodełko, „pedałowanie” wzmocni nasz kręgosłup. Jeżdżąc na dwóch kółkach dbamy o układ oddechowy i krążenia – z każdym dniem poprawia się wydolność organizmu. Wielkim atutem tego sportu jest także to, że uprawiamy go na świeżym powietrzu. Dotleniamy się wówczas odpowiednio, a nasza cera wygląda pięknie.

Ile kalorii spalamy podczas jazdy na rowerze?

Poniższa tabela przedstawia czynności, w które trzeba włożyć porównywalny wysiłek, co w jazdę na rowerze. Wystarczy rzucić okiem, ile kalorii można spalić podczas jednej godziny ich wykonywania, a wniosek jest prosty: rower zdecydowanie wygrywa!

Szybki marsz - 150 kcal
Odkurzanie - 230 kcal
Joga - 280 kcal
Spokojna jazda na rowerze - 300 kcal
Szybka jazda na rowerze - 500 kcal
Jazda pod górkę - 600-700 kcal

 

Zdjęcie: Fotolia

Polecane artykuły
Komentarze
Dodaj komentarz
Aktualnie brak komentarzy dla wpisu