Jabłuszko – owoc, który ma moc

Jabłko to jeden z najłatwiej dostępnych owoców - można je kupić przez cały rok i to w przystępnej cenie. Z tego powodu często bywa niedoceniane. Tymczasem ten, wydawać by się mogło, pospolity owoc ma szereg właściwości, które wspaniale wpływają na nasz organizm.


jablko-jabluszko-witaminy-550x350

 

Źródło witamin

Jabłka stanowią przede wszystkim bogate źródło witaminy C, która wpływa korzystnie na układ odpornościowy. Najwięcej jest jej w odmianach kwaśnych. Warto jeść jabłka na surowo - podczas gotowania i pieczenia zawartość witamin spada. Nie należy też obierać owoców, gdyż najwięcej witaminy gromadzi się właśnie w okolicach skórki.

 

Idealne na odchudzanie

Jabłka są także cennym składnikiem diet odchudzających - zawierają wiele ważnych dla zdrowia substancji, dostarczając przy tym niewiele kalorii (ok. 40-50 kcal w 100g) i, co niezwykle istotne, są bardzo sycące za sprawą błonnika, który pęcznieje w żołądku, osłabiając wyraźnie uczucie głodu.

 

Broń w walce ze złym cholesterolem

Zawarty w jabłkach błonnik spełnia jeszcze jedną, ważną rolę - obniża poziom cholesterolu w organizmie. Badania wykazują, że jedno duże jabłko może zmniejszyć jego zawartość we krwi aż od 8. do 11.%! Dzięki temu, u osób jedzących codziennie jabłka, ryzyko chorób naczyń krwionośnych, zawału serca czy wylewu jest zdecydowanie niższe (nawet do 50.%!).

W jabłkach znajdziemy także potas - regulujący gospodarkę wodną, żelazo - zapobiegające anemii oraz przeciwutleniacze, które chronią przed nowotworami jelita grubego i wątroby. Zawarte w tych owocach substancje ułatwiają wchłanianie wapnia, poprawiając tym samym stan skóry, włosów i paznokci. Wniosek jest jeden - jeśli jabłka nie goszczą regularnie w naszym jadłospisie, powinny się jak najszybciej w nim znaleźć i to na stałe!

 

Zdjęcie: Fotolia fot. by © Gorilla

Komentarze
Dodaj komentarz
Ocena:
Kwiecień 20, 2015
Jabłka jem często i zazwyczaj pod różnymi postaciami. Są pyszne!!