Zaburzenia SI u dzieci, które ignorują wrażenia, będą objawiały się obojętnością wobec różnych bodźców. Takie maluchy nie czują, że są brudne (zarówno na twarzy, jak i ubraniach), nie widzą przeszkód, nie zauważają nowości, często się zamyślają. Ignorancja dotyczy również smaków.
Zaburzenia integracji sensorycznej, które sprawiają, że dziecko ciągle poszukuje wrażeń, objawiają się ciągłym „ryzykowaniem”. To maluch, który najwyżej się wspina, bez wahania skacze z dużej wysokości, wszystkiego dotyka, lubi energiczne zabawy (a później takie, które dostarczają adrenaliny). Tę charakterystyczną przypadłość do poszukiwania mocnych bodźców widać również w zakresie jedzenia – dziecko lub próbować nowych, mocno przyprawionych potraw, z chęcią sięgnie po cytrynę czy sól, a nawet… po psią karmę czy piasek.
- Zaburzenia SI – dyskryminacja bodźców
Jeśli dziecko dyskryminuje bodźce, to będzie się to objawiało jego niezgrabnością, trudnościami w utrzymywaniu równowagi czy trudnościami w ocenie odpowiedniej siły własnych ruchów.
- Zaburzenia integracji sensorycznej – ruchowe
Jeśli występujące u dziecka zaburzenia sensoryczne będą dotyczyły głównie bodźców ruchowych, to będzie się to objawiało problemami z planowaniem działań ruchowych, przyjmowaniem „dziwnych”, nietypowych pozycji, brakiem wykształcania się preferencji jednej ręki, a także trudnościami z rysowaniem i pisaniem.