Pod tym hasłem rozpoczyna się kampania społeczna podsumowująca działania podejmowane w ramach Roku Janusza Korczaka. Roku szczególnie skupiającego się na prawach dziecka, ich poszanowaniu i godnym traktowaniu. Startująca właśnie kampania „Nie ma dzieci – są ludzie” ma na celu przypomnieć i uwrażliwić na ten fakt. Pomysłodawcą akcji jest Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak.
Dorośli nie zawsze pamiętają, że prawa dziecka to nie tylko hasła. Powinny być stosowane na co dzień i wobec każdego dziecka bez wyjątków. Przecież dzieci, tak samo jak dorośli są pełnoprawnymi obywatelami i przysługują im rozliczne prawa obowiązujące niezależnie od wieku.
„W ostatnim czasie mamy do czynienia z zatrważającą ilością przemocy wobec dzieci. Chciałbym, aby ta kampania zwróciła uwagę społeczeństwa i przypomniała mu, że dziecko jest pełnoprawnym obywatelem i należy mu się najwyższe poszanowanie” – mówi Marek Michalak.
Obchody Roku Korczaka skupiły się na różnorodnych akcjach edukacyjnych mających na celu uświadomienie zarówno dzieciom, jak i dorosłym podmiotowości prawnej dziecka jako obywatela. Początek kampanii nie bez przyczyny wyznaczono na 20. Listopada. W tym dniu przypada bowiem ustanowiony przez ONZ Powszechny Dzień Praw Dziecka.
Wybitny pedagog, działacz społeczny, prekursor działań na rzecz praw dziecka i całkowitego równouprawnienia dziecka. Był pionierem w dziedzinie resocjalizacji dzieci i pracy z dzieckiem trudnym. Był również pisarzem. Znamy go z tytułów takich jak: „Król Maciuś I” czy „Kajtuś Czarodziej” do dziś obecnych w klasyce literatury dla dzieci i młodzieży.
Kampanię wspiera Agencja TELESCOPE. Dzięki pomocy partnerów zrealizowano już 45. i 30. sekundowe spoty, które będą emitowane zarówno w telewizji, radiu jak i w kinie. Dodatkowo akcja będzie promowana licznymi bilbordami oraz plakatami. Nie zabraknie też promocji w Internecie.
Zdjęcie: Materiały prasowe
Studentka prawa i dziennikarka. Pasjonatka gór i tańca. Wolne od pracy i nauki chwile spędza w towarzystwie przyjaciół lub dobrych książek.