Dieta propłodnościowa dla kobiet

Data:

Kobiety mają obecnie coraz więcej problemów z zajściem w ciążę. Składa się na to wiele czynników, m.in. wiek, dużo stresu i niezdrowy tryb życia. Ogromny wpływ na naszą płodność ma także dieta. Co powinnyśmy, a czego nie powinnyśmy jeść, jeśli staramy się o dziecko?

 

 

Przede wszystkim zdrowo

Żeby zachować wysoką płodność, trzeba po prostu odżywiać się zdrowo. Najlepiej do tego nadaje się odrobinę zmodyfikowana dieta śródziemnomorska - badania pokazują, że u kobiet, które ją stosują, szanse na zajście w ciążę są większe aż o 40 proc.! Sięgajmy więc po produkty pełne witamin i składników odżywczych – jedzmy dużo warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych, kasz, orzechów czy ryb, natomiast rezygnujemy z białego pieczywa, makaronów, ziemniaków, fast foodów, słodyczy, przekąsek typu chipsy czy krakersy oraz słodzonych napojów i alkoholu. Ryzyko niepłodności nawet do 50 proc. zwiększa spożywanie tłuszczów typu trans, które występują w potrawach smażonych – m.in. we frytkach. Zamiast nich należy spożywać kwasy tłuszczowe omega-3, które są wspaniałymi antyoksydantami – znajdują się m.in. w oleju lnianym.
 

Kwas foliowy jeszcze przed ciążą!

Kobiety spodziewające się dziecka przyjmują kwas foliowy, ponieważ wspomaga on prawidłowy rozwój układu nerwowego maleństwa. Warto po niego sięgnąć już wcześniej, czyli zanim jeszcze zaczniemy starania o dziecko – wpływa on pozytywnie na wzrost komórek w organizmie oraz dotlenienie tkanek. Gdzie występuje? W zielonych warzywach – szpinaku, brokułach, w owocach cytrusowych czy nasionach strączkowych.
 

Chcesz zajść w ciążę? Zjedź loda!

Jeśli chcemy zajść w ciąże nie możemy zrezygnować z pełnotłustego nabiału. Już jedna porcja dziennie, np. szklanka mleka, gałka loda czy opakowanie jogurtu zmniejsza ryzyko niepłodności o ponad 20 proc.! Co więcej jedzenie nabiału beztłuszczowego działa odwrotnie – ryzyko niepłodności rośnie aż o 11 proc.! Absolutnie odstawiamy więc wszystkie niskotłuszczowe produkty typu light. Nie przesadzajmy jednak z nabiałem – 1-2 porcje dziennie wystarczą. Jeśli będziemy jeść więcej możemy przytyć, a wahania wagi są także niekorzystne dla kobiet starających się o dziecko.

 

Zdjęcie: Fotolia by © BVDC

Polecane artykuły
Komentarze
Dodaj komentarz
11-1-2019
Ocena:
Zdrowa i zbilansowana dieta, to niestety tylko jeden z aspektów wpływających na posiadanie potomstwa. Ważny, ale nie najważniejszy. Ja podczas starań o dzidziusia uprawiała sport, zdrowo się odżywiałam i raczej nie miałam stresującego zajęcia. Jednak upragnione dwie kreseczki nie nadchodziły. Natknęłam się na urządzenie komputer cyklu myway. Poszukałam, poczytałam i kupiłam- na stronie naturalnaplodnosc. Kiedyś koleżanka opowiadała mi o tym, że bezboleśnie i w domu można śledzić swój cykl, ale nie byłam wówczas tym zainteresowana. Dzisiaj mam dwu letnią córeczkę a komputer służy mi wspomagająco do antykoncepcji mechanicznej.
21-11-2018
Ocena:
Ja nie stosowałam jakiejś szczególnej diety. DIetetyczka powiedziała mi, żebym dorzuciła do posiłków po 500 kalorii dziennie i ładnie mi to rozpisała. Jadłam bardzo dużo warzyw i owoców, kasz i orzechów. Prawie wcale mięsa czerwonego i drobiu, a za to sporo ryb. DO tego łykałam mama dha premium i dziecko urodziło się zdrowe.
21-11-2017
Ocena:
u mnie tak wyszło że folika brałam jakoś z pół roku przed zajściem w ciąże, im dłużej tym lepiej, czytałam że najlepsze efekty są nawet rok przed poczęciem
8-8-2015
Ocena:
ja z korzystałam z diety płodności dostępnej na ovufriend- na efekty trzeba bylo poczekac, ale w końcu udało sie zajśc w upragnioną ciążę :)