Data modyfikacji:

Ćwiczenia w I trymestrze ciąży

Autor: Dorota Szaniawska - Fizjoterapeuta

Podczas pierwszego trymestru w Twoim organizmie zachodzi wiele zmian mających na celu przystosowanie go do dalszego rozwoju dziecka. Zmienia się kształt macicy, zmniejsza napięcie mięśniowe, co z kolej ma wpływ na samopoczucie przyszłej mamy. Kobiety w tym okresie skarżą się na chwiejność układu wegetatywnego przejawiającą się senność, zmianą smaku i powonienia. U wielu kobiet również w tym okresie pojawiają się męczące nudności i wymioty.

 

ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

 

Ze względu na powyższe dolegliwości w pierwszym trymestrze ciąży nie zaleca się intensywnych ćwiczeń fizycznych, a w szczególności przypadających w dniach miesiączki gdyż może to doprowadzić nawet do poronienia. Dlatego też w tym okresie najlepiej skupić się na ćwiczeniach kształtują prawidłową postawę ciała, wpływających na zwiększenie wydolności układu oddechowego, usprawniających układ krążenia.

 

W czasie ciąży można praktycznie uprawiać każdy sport, poza tymi w których możemy ulec upadkowi. Kategorycznie zakazane są takie sporty jak nurkowanie czy skoki spadochronowe ze względu na zmianę ciśnienia powietrza.

 


Pamiętaj - ze względów bezpieczeństwa zapytaj swojego lekarza prowadzącego o zgodę na wykonywanie poniższych ćwiczeń

 

W celu ułatwienia wykonywania poniższych aktywności przygotowaliśmy listę gotową do wydruku, którą możesz pobrać tu: Ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży.

Przeczytaj również:

Ćwiczenia w ciąży - II trymestr >>

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy
Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy
Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy
Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy
Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

Na zakończenie warto pomyśleć o ćwiczeniach wzmacniających mięśnie dna miednicy i krocza. Są one szczególnie ważne dla kobiet mających skłonność do opadania macicy.

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

 

 

Ćwiczenia w ciąży trymestr pierwszy

Autor

Dorota Szaniawska - Fizjoterapeuta

Absolwentka Wyższej Szkoły Rehabilitacji w Warszawie na kierunku fizjoterapia. Specjalizuje się w praktycznych zastosowaniach metody kinesiotapingu, zarówno w rehabilitacji pourazowej jak i podczas bieżących aktywności ruchowych. W swojej pracy pragnie skupiać się na rehabilitacji małych dzieci. Prywatnie młoda mama, pasjonatka aktywnego i zdrowego trybu życia, uwielbia biegi długodystansowe, jazdę na rowerze oraz spacery po górach.

Komentarze
02-06-2017
Ocena:
Ja mogłam trenować prawie całą ciążę. Miałam obawy, dlatego korzystałam z pomocy trenerki personalnej. Ustaliła ćwiczenia odpowiednie dla mnie, dzięki czemu pozostawałam w formie. Napisała ciekawy artykuł o ćwiczeniach w ciąży: trenerpersonalny-poznan.pl/2017/06/01/cwiczenia-dla-kobiet-w-ciazy/
04-07-2016
Ocena:
Witam, rownież jestem fizjoterapeutką, ale nigdy nie poleciłabym pracy na mięśniach dna miednicy podczas oddawania moczu! Jest to błąd, na który zwraca się wielką uwagę. Ćwiczymy tylko i wyłącznie "na sucho".
28-02-2016
Ocena:
Witam dziewczyny również zachęcam do ćwiczeń fitness oraz jogi . Pozdrawiam i ściskam serdecznie
20-11-2015
Ocena:
Super. Polecam fitnessy i zajęcia jogi dla kobiet w ciąży i mam z dziećmi:)
suplementy

Jakie suplementy w ciąży stosować?

2022-03-13
Gdy kobieta spodziewa się dziecka, znacząco wzrasta jej zapotrzebowanie na witaminy i mikroelementy. Już na etapie planowania dziecka warto zastanowić się nad suplementacją niektórych z nich. Dzięki temu zwiększysz szansę na prawidłowy rozwój maluszek oraz to, że ciąża minie ci w dobrym zdrowiu i samopoczuciu. Jakie suplementy w ciąży warto stosować?
orzechy w ciąży

Orzechy w ciąży. Czy można jeść? Jakie?

2021-12-07
Jeśli spodziewasz się dziecka, to zapewne często stajesz przed dylematem, czy to, na co masz ochotę, nie zaszkodzi maluszkowi. Chodzi nie tylko o takie smakołyki jak ser z pleśnią czy surowe ryby, ale również o niektóre owoce albo… orzechy. Sprawdź, czy możesz jeść orzechy w ciąży i jeśli tak, to które warto wybrać.
jaką wodę pić w ciąży

Jaką wodę pić w ciąży? Czy można gazowaną?

2021-11-13
Jaką wodę pić w ciąży? Czy wzmożone pragnienie w ciąży to coś naturalnego? Która woda jest lepsza dla ciężarnej – mineralna czy źródlana? I czy to prawda, że woda gazowana w ciąży to nienajlepszy pomysł? Te i inne pytanie zadaje sobie wiele przyszłych mam. W tym artykule postaramy się na nie odpowiedzieć.
kobieta w ciąży

Jakie ćwiczenia oddechowe stosować w trakcie ciąży?

2021-07-08
Ciąża to wyjątkowy okres w życiu każdej kobiety, który wymaga szczególnej troski zarówno o kobietę, jak i o dziecko. Poza pięknymi i wzruszającymi momentami są też chwile pełne stresu i obaw, z którymi trzeba walczyć. Jedną z najskuteczniejszych metod relaksu w ciąży, ale też walki z bólem przy porodzie jest stosowanie ćwiczeń oddechowych. Okazuje się jednak, że nie każda osoba potrafi oddychać tak, by czuć się odprężonym. W jaki sposób oddychać i jakie ćwiczenia oddechowe w ciąży spełnią swoją rolę?
kobieta w ciąży

Błonnik w ciąży. Czy warto włączyć go do diety?

2021-04-23
Jest nazywany miotłą, która czyści jelita ze złogów oraz wszelkich, zalegających resztek pokarmowych. Błonnik jest przede wszystkim dobrze znany osobom usiłującym schudnąć. Czy jednak błonnik w ciąży jest wskazany? A jeśli tak, to w jakiej formie? Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz go stosować.
co jeść w ciąży, jak się odżywiać w ciąży, zdrowe odżywianie

Czego nie można jeść w ciąży, czyli niebezpieczna dieta

2021-03-10
Niestety, istnieje wiele produktów, których spożywanie jest niekorzystne, a nawet może zagrozić bezpieczeństwu obojga. Jak skomponować dietę w ciąży?
czy można pić piwo bezalkoholowe w ciąży

Piwo bezalkoholowe w ciąży. Prawdy i mity

2021-03-03
Czy można pić piwo bezalkoholowe w ciąży? Przede wszystkim warto odróżnić piwo niskoalkoholowe od piwa bezalkoholowego. To pierwsze może zawierać alkohol. To drugie jest bezpieczne. Obecnie na ryn...