Kiedy pojawiają się dzieci, potrzeba nie tylko dużo miłości i czasu, ale także bytów materialnych. Jednym z nich jest samochód, który ułatwia życie szczególnie parą, które po raz pierwszy zostały rodzicami. Pojechać na kontrolę do lekarza, na zakupy, w pierwsze odwiedziny do rodziny itd. Kupno nowego auta jest szczególnie bardzo ekscytujące, jednak nie jest to takie proste, kiedy trzeba pamiętać o dużym bagażniku i ulubionym kolorze ukochanej. Jaki wobec tego kupić samochód dla rodziny, który połączy wiele różnych oczekiwań?
Oczywiście rodzaj samochodu i jego cena, pojemność silnika, poziom spalania, na koniec jego wygląd zewnętrzny mają kolosalne znaczenie, ale kupując auto rodzinne należy przede wszystkim zwracać uwagę na dwa parametry. Jego stopień bezpieczeństwa oraz ładowność, bo w końcu duży bagażnik przyda się nie tylko, kiedy mamy małe dzieci, gdy trzeba wozić wózek, ale także później.
Obecnie wszystkie samochody rodzinne są bardzo bezpieczne. Producenci kładą duży nacisk na bezpieczeństwo pasażerów odpowiednio konstruując auto i wyposażając je w dodatkowe funkcje. Warto jednak zwrócić uwagę na obecność poduszek i kurtyn powietrznych chroniących pasażerów siedzących na tylnym siedzeniu oraz system montowania fotelików na tylnych siedzeniach. Te na ISOFIX są znacznie bezpieczniejsze. Pod tym względem limuzyna, kombi i SUV stanowią dla siebie równorzędną konkurencję.
W samochodach rodzinnych możliwości przewozowe to jeden z kluczowych parametrów i tu rozbieżności są duże. Ładowność pojazdu jest elementem niezbędnym do tego, aby komfortowo i bez zbędnych przygód spędzić wakacje z dziećmi. Kupując samochód trzeba mieć tą świadomość. Pamiętajmy, że nasza pociecha – choć najmniejsza z całej rodziny – zwiększy nasz bagaż niemal dwukrotnie. Już sam wózek potrafi całkowicie zapełnić niejeden bagażnik, a zdarzają się takie "samochody rodzinne", w których aby zmieścić wózek trzeba zdemontować mu najpierw koła (a przecież nie o to chodzi!).
Następnie samochód powinien być komfortowy, zarówno w dłuższej jak i krótszej podróży. Musi być wygodnie nie tylko osobom siedzącym z przodu, ale także pasażerom z tyłu. Chociaż Polskie drogi w ostatnim czasie bardzo się poprawiły to jednak wyprzedzanie ciężarówki na 1 pasmowej drodze jest wyzwaniem, zwłaszcza na bardzo popularnych trasach. Dlatego oprócz pakowności i dobrych foteli warto zainwestować w dobry i mocny silnik. Dzięki niemu zwiększy się bardzo bezpieczeństwo nasze oraz innych użytkowników ruchu. Co jeszcze? Warto sprawdzić, czy samochód jest funkcjonalny. Czy można spokojnie podpiąć fotelik dziecka zarówno z przodu jak i z tyłu, czy jest wystarczająca ilość schowków. Niestety, kiedy pojawia się dziecko kolor samochodu przestaje mieć, aż takie znaczenie, chociaż dobrze by było, aby również nam się podobał. Wobec tego, co najlepiej wybrać - kombi, limuzyna, czy SUV?
Obecnie wygląd samochodów, nie ważne, SUV, kombi, czy limuzyna mają coraz ładniejsze kształty i nie odstraszają tak jak kiedyś. Dlatego musimy zastanowić się do jakich celów głównie będziemy wykorzystywać samochód. Patrząc pod względem pakowności bezwzględnie najlepsze jest auto typu kombi – zapewnia nie tylko pojemny bagażnik (możliwość zamontowania dachowego boxa, który da dodatkową przestrzeń), ale również doskonały dostęp do całej przestrzeni bagażowej (szczególnie cenne podczas pakowania wózka dziecięcego). Z tego względu całkowicie odpada część limuzyn o mniejszej ładowności, czy gorszym dostępie do bagażnika.
Koniecznie zwróćcie uwagę na wymiary wnętrza, jego przestronność i ilość miejsca dla pasażerów. Oczywiście nie jest to najważniejszy parametr, ale dobrze jeśli pomiędzy dwoma fotelikami dziecięcymi na tylnej kanapie uda się usiąść dorosłemu człowiekowi, a jeszcze lepiej jeśli da się tam zmieścić 3 fotelik. Kto wie, takie dodatkowe miejsce zawsze może się przydać. Sprawdźcie też ilość miejsca na nogi. W tej kategorii kombi i limuzyna często wypadają korzystniej od SUVa. Poza tym SUVy, jako pojazdy o wysokim zawieszeniu, nie są zbyt wygodne dla dziecka podczas wsiadania i wysiadania z samochodu. Jednak SUV przydaje się, w przypadku kiedy uwielbiacie podróżować po bezdrożach.
Dowiedzcie się także, czy auto posiada dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci na tylnej kanapie, wtyki do podłączania różnych urządzeń umilających dzieciom podróż i strefową klimatyzację.
W dawnych czasach na limuzynę mówiło się o samochodzie, który woził ważnych oficjeli, koniecznie przez wynajętego kierowcę. Dzisiaj limuzyny są raczej pokazaniem zasobności portfela właściciela. Czy jest to auto dla rodziny? Jeśli będzie posiadać 4 bądź 5 miejsc, gdzie zmieści się rodzina z dzieckiem to oczywiście nie ma przeciwwskazań. Aczkolwiek limuzyna bardzo często jest wyposażona w dodatkowe elementy, które z dziećmi nie współgrają. Chociażby mowa tutaj o właśnie o przestronności bagażnika, niekoniecznie dużej przestronności wnętrza oraz braku dużej ilości schowków.
Najlepszym samochodem rodzinnym wydaje się być samochód typu kombi. Obecnie jednak chyba wygrywają SUVy, które uwielbiamy, bo są wyższe, mają dużo miejsca i spory bagażnik. Jednak jedno jest pewne – najważniejszy i najistotniejszy dla rodziny jest mądry i rozsądny kierowca.
Zdjęcie: Fotolia.pl
Absolwentka dziennikarstwa, zaczęła pisać opowiadania będąc jeszcze w szkole podstawowej. Wielbicielka motoryzacji, skoków ze spadochronem i siatkówki. Czas wolny poświęca na gotowanie, czytanie książek i rajdową jazdę. Nadmierny stres leczy pływając i piekąc ciasta. Dąży do pogłębiania swojej wiedzy, zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności. Nie wyobraża sobie życia bez pewnego wysokiego siatkarza. Nie lubi nudy i bezczynności. W wakacje musi odwiedzić polskie morze.
Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wybory, których dokonujesz w odniesieniu do celów i podmiotów (partnerów) wymienionych w tej informacji, są zapisywane w pliku cookie o nazwie „consentcookie” na maksymalny czas do 400 dni.
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.